ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Лоша новина за комбитата | ||||||
| ||||||
Комбитата са стари колкото автомобилната индустрия. Те са родени като работни превозни средства за превоз на товари. През годините се превърнаха в идеалното решение за мобилност за семейства, които искат комфорта на седан, но с повече пространство за багаж. Комбитата станаха модерни и спечелиха огромен пазарен дял първо в Северна Америка, а след това и в Европа. През 1929 г. Ford официално започва да произвежда модела Ts, който е първият товарен комби автомобил, а през 1935 г. General Motors пуска първото комби, предназначено за превоз на пътници - Chevrolet Suburban. Днес обаче дългите автомобили с пета врата са на изчезване, с изключение на Стария континент. Съдбата на комби колите започна да се променя, когато бяха представени първите миниванове. Ентусиазмът към тях охладня на американския пазар, а и никога не се разви на повечето азиатски пазари. Европа продължава да бъде сигурно убежище, въпреки че тези семейни машини с дълъг покрив очевидно са загубили привлекателността си поради нарастващата популярност на SUV моделите. Комбито е различен сегмент след минивановете, седаните, хечбековете и кабриолетите, който постепенно бива погълнат от модерните кросоувъри. SUV-овете са също толкова практични, колкото и комбитата, но много по-модерни, обикновено по-впечатляващи, а и шофьорите от всички географски ширини обичат да седят нависоко в купето. По този начин водачът и пътниците се чувстват и по-защитени и сигурни, което на практика не е така, но това е друга тема. По света феноменът комби отдавна е забравен. На практика от тази каросерия коли се продават само в Европа. Делът на комбитата на европейския пазар на нови автомобили обаче е паднал от 13 на 7,4 процента за осем години. През 2021 г. 77 процента от всички компактни комбита, продадени на планетата, са купени на Стария континент, в това число 82 на сто от средния клас премиум комби и 84% от луксозните возила с пет врати. За съжаление дори в Европа търсенето на комбита намалява застрашително. През първите 15 години на XXI век делът на комбитата на европейския пазар за нови автомобили остава стабилен: 13% през 2000 г. и 12% през 2005 г. и 2010 г. и отново 13% през 2015 г. Още през 2021 г. обаче “социалната подкрепа" за комбито падна до 8,6 процента, а през миналата година до 7,4. Сега делът на комбитата е почти два пъти по-нисък, отколкото преди само осем години! Не само това, дори най-големите му фенове в Европа - шведи и чехи, се отдръпват от комбито. През първите 10 месеца на 2020 г. комбитата представляват цели 29 процента от пазара на нови автомобили в Швеция и 23 на сто в Чехия, информира "24 часа". През първото тримесечие на 2023 г. тези дялове се понижиха значително до 15,1 процента в Швеция и 17,1 на сто в Чехия. За съжаление, три мощни европейски автомобилни пазара са твърди “комби скептици" - Франция (4 процента дял от комбита на пазара на нови автомобили), Великобритания (3,5%) и Италия (3,3%). |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета