След 10 август започва цялостната реконструкция на подлеза на ЖП гара Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Първото нещо, което концесионерите от "ЖП гара Пловдив" ООД планират да направят, е да отстранят проблема с неговото отводняване. Предстои да бъде прокарана нова инфраструктура, канализация и ВиК в подлеза. Ще се поставят рампи за детски колички и приспособления за инвалиди. Само частта под булеварда не принадлежи на концесионера и тя няма да бъде реконструирана.
"Изчакваме да приключи проектирането на пробива под жп гарата за свързването на булевардите "Васил Априлов" и "Македония", за да разположим финално строителството на обектите по концесията", обясни прокуристът на дружеството Димитър Столарски.
Проектът предвижда събарянето на сградата на старата Транспортна болница, което, както вече Plovdiv24.bg писа, се извършва в момента. Бутнати ще бъдат и другите амортизирани и самосрутващи се постройки. Магазините също ще бъдат премахнати и на тяхно място ще бъде изградена нова търговска част, която веднага след построяването си ще стане безусловна държавна собственост.
За да стартира обаче цялостната реконструкция, концесионерът "ЖП гара Пловдив" ООД първо трябва да се сдобие с проектна идея, която да бъде одобрена, теренът да се изчисти и да се направи цялостно геодезическо заснемане. Предвижда се строителство на паркинг за автобуси, хотелска част и мултифункционален транспортен комплекс.
Основната сграда на Гарата не само, че няма да се събаря, а ще претърпи сериозна реставрация, тъй като е недвижима културна ценност, обясниха от "ЖП гара Пловдив" ООД. Срокът на инвестиционната програма е четири години. Нейната реставрация и реконструкция ще се направи едва в края на инвестиционната програма. Минимумът на мащабния инвестиционен проект е 73.5 млн.лв.