ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Модерно робство и трафик на хора в китайски завод до България | ||||||
| ||||||
Малко информация има за дейността на завода, който е обграден с триметрови стени и е построен върху близо 100 хектара публична земя с държавна субсидия от 76 млн. евро. Преди откриването все още не беше ясно какво се има предвид под "стартиране на производството“, още повече, че урналистическо разследване разкри, че един от трите планирани обекта все още не е построен, друг няма лиценз за експлоатация, а производството в третия е започнало още преди година и половина. През 2023 г., без церемонии и официални посещения, Linglong започва производство на гуми за тежкотоварни автомобили и автобуси. Миналата година, според финансовия отчет на компанията, тя е реализирала продажби на стойност 29 млн. евро. Цифрите от базата данни за международна търговия на Sinoimex показват, че Linglong е изнасяла гуми за Турция през март 2024 г., както и за Съединените щати и Казахстан. Производството е започнало, преди да бъде получено разрешение за експлоатация на звеното за производство на тежки гуми, както се потвърждава и от документацията на Агенцията за икономически регистри. Община Зренянин съобщава, че обектът е въведен в пробна експлоатация на 19 май 2023 г. През този период Linglong е трябвало да представя доклади за емисиите на замърсители на Агенцията за опазване на околната среда, но Агенцията не е отговорила на исканията за информация от журналистите на CSR. Общината също не е съобщила за въздействието на завода върху качеството на въздуха. В докладите на съвета за технически преглед, който е разрешил пробната експлоатация, се посочва, че не е имало превишаване на пределно допустимите стойности на емисиите. Въпреки това наблизо няма измервателна станция, която да следи замърсяването на въздуха. Общинската администрация на Зренянин също не е предоставила информация за качеството на водата, изпускана от завода в обществената канализация, или за управлението на отпадъците. Докладите показват, че е невъзможно да се определи как и къде се съхраняват отпадъците от производствената единица. Linglong получи разрешения въз основа на заключението, че неопасните отпадъци ще се съхраняват на специална площадка в двора на завода. Въпреки това и въпреки факта, че заводът е започнал пробна експлоатация през май миналата година, разрешението за планиране на площадката за съхранение е издадено цяла година по-късно, през юни 2024 г. "Анализът на сателитни снимки показа, че тази площадка за съхранение е изградена много преди подаването на заявлението за разрешение за строеж“, казват членовете на Регулаторния институт за възобновяема енергия и околна среда (RERI) - независима институция, която е подала жалба срещу Linglong за незаконно строителство, оспорвайки решението, че не е необходима оценка на въздействието върху околната среда. Китайският завод ще произвежда милиони гуми в град, в който питейната вода е забранена от 20 години поради прекомерното наличие на арсен и тежки метали и в който качеството на въздуха още преди началото на експлоатацията на завода е класифицирано в трета категория - прекомерно замърсяване. RERI посочва също така, че централата се намира на два километра от природния резерват Карска Бара и че за всички инвеститори, които извършват дейности, които могат да окажат въздействие върху природата, особено в защитени територии, се изисква акт за условията за защита на природата. В същото време около фабриката се появяват обвинения в принудителен труд. Неправителствената организация Astra подаде жалба за трафик на хора от името на единадесет индийски работници. Вече има подозрения за експлоатация и на виетнамски работници. През 2021 г. Европейският парламент поиска от Сърбия да разследва този случай на "съвременно робство“, но разследването приключи без наказателно преследване, а работниците се върнаха във Виетнам. Linglong отрича всякаква отговорност, като твърди, че работниците са били наети от един от техните подизпълнители. "Правителството на Република Сърбия не разследва напълно достоверните твърдения за принудителен труд, включително конфискация на паспорти, нечовешки условия на труд и живот, но продължава да твърди, че виетнамските и индийските работници не са жертви на трафик на хора“, се казва в последния доклад на Държавния департамент на САЩ за трафика на хора. Фабриката "Линглонг“, част от инициативата "Пояс и път“, беше открита след подписано през 2018 г. споразумение между Сърбия и Китай с планирана инвестиция от 800 млн. евро и обещание за наемане на 1200 души. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Неочакван развод по-малко от година след сватбата
15:02 / 12.11.2024
Търсят заместник на Димо Алексиев, Ралица Паскалева под въпрос
14:14 / 13.11.2024
Алекс Сърчаджиева проговори за сватби и не само
09:09 / 13.11.2024
На 73 той сложи колежките си в малкия си джоб
12:29 / 12.11.2024
Натали Трифонова с признание
08:43 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета