ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
От Германия: ЕС безсрамно експлоатира тираджиите от България и Източна Европа | ||||||
| ||||||
Изданието пише, че много фирми в Германия работят със спедитори от Източна Европа. Нещо повече: много от големите германски спедитори нарочно създавали свои филиали в Източна Европа, за да могат да заобикалят европейските разпоредби и да наемат тамошната работна ръка на дъмпингови цени. С нарушени трудови права "Системата е създадена така, че да нарушава трудовите права на работниците“, казва Михаел Вал, представител на проекта "Честна мобилност“ към Германския синдикален съюз DGB. На паркингите за тирове той разяснява на шофьорите с какви права разполагат. Много от тях работят като подизпълнители само на германска територия и, независимо че са чужденци, би трябвало да получават минималните надници, валидни за Германия. Реалността обаче е съвсем различна, коментира изданието и пояснява: "По правило източноевропейците получават само минималната надница, приета в тяхната родна страна – в Полша това са около 570 евро на месец, а в България – близо 280 евро. Към тези пари шофьорите наистина получават допълнителни суми, но те са предназначени да покрият разходите им за храна". Германският синдикалист казва в заключение: "Няма никакъв шанс тези хора да получат справедливо заплащане. Такава е нормалната ситуация сега". Масово неспазване на предписанията При това чуждите шофьори на тирове водят труден и опасен живот, се казва в репортаж на Втора германска телевизия ZDF. Ден и нощ те навъртат стотици километри по германските шосета и са в непрекъснат стрес дали ще успеят да стигнат до следващия клиент навреме, четем в публикацията. А условията, в които работят тези хора, често са изключително тежки. Във времената на коронавируса животът на чуждите шофьори стана още по-непоносим. По паркингите на германските аутобани временно бяха затворени всички тоалетни, както и баните с душове. Чак сега от германското министерство на транспорта започват да настояват на професионалните шофьори да се осигурят възможности за поддържане на елементарна лична хигиена. И това не е единственият проблем. От правна гледна точка е разрешено чуждите тирове да извършват най-много по три пътувания на германска територия в рамките на седем дни, след което да се завръщат на родна земя. Много от регистрираните в Източна Европа камиони обаче кръстосват почти без прекъсване Германия, твърдят и експерти, и шофьори. Често се стигало и до нарушаване на определените по закон времена за почивка. Раймонд Лаусберг, полицай от Белгия, станал известен покрай битката си срещу експлоатацията на спедиторите, твърди, че всички големи фирми са замесени в тази схема. "Колкото фирмата е по-голяма, толкова по-безсрамна е", казва той пред "Берлинер Цайтунг". А синдикалистът Михаел Вал добавя и това, че наетите като поддоставчици шофьори от Източна Европа могат да бъдат освободени без предупреждение – така да се каже от днес за утре. "Възложителят от Германия не е длъжен да поеме никаква отговорност за шофьора", казва Вал и пояснява, че онези, които се разболеят или не пътуват поради липсата на достатъчно поръчки, в най-добрия случай остават на минимална заплата. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 22.04.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета