В края на миналата седмица прокуратурата поиска ефективни присъди и за двамата. Адвокатите на българите, преживели трагедията и семействата на удавилите се, смятат, че капитанът има далеч по-малка вина от техническия експерт. Затова предлагат Филевски да получи условна присъда. За разлика от прокуратурата, адвокатите на българите смятат, че отговорност за случилото се трябва да понесе и държавната администрация, в случая Охридското капитанство, което контролира плавателните съдове.
Защитата на Сотир Филевски помоли съда, когато преценява присъдата да се води не от емоционалното, че са загинали 15 човека, а от закона. Според адвокат Саво Коцарев вина за инцидента носят Бранко Баич и капитанството в Охрид.
Защитниците на задочно подсъдимия Баич пък са на мнение, че издадената още преди години забрана за качване на пътници на панорамните палуби, все още е в сила, защото няма документ, който да я отменя. Така адвокатите на хърватския гражданин прехвърлиха вината на македонския капитан и подкрепиха тезата си с думите, че екипажът на Илинден не бил достатъчно компетентен. По време на пет часовите пледоарии на миналото заседание Филевски каза, че едвам преживява с пенсията на баба си, защото родителите му също не могат да го издържат.До влизането в сила на присъдата той остава лишен от права да упражнява капитанската професия.
Ако присъдата днес бъде обжалвана, процесът ще бъде разглеждан на втора инстанция в Апелативния съд в Битоля.
Още по темата (54): | |