Инж. Марин Петров, който е главен асистент по безопасност на полетите, пък смята, че няколко може да са причините, довели до изчезването на машината.
"Можем да обособим няколко версии - лошо време, пилотска грешка, неизправен самолет или съприкосновения с неидентифицирано тяло. Като цяло самолетът е много модерен, но мистерията е факт. Преди години много държави разработваха оръжие, което представлява мощен електромагнитен импулс, който унищожава електрониката. Когато самолетът се намери, защото това все някога ще стане, ще се разбере и какво се е случило", обясни инж. Петров.
"Черната кутия няма да излъчва сигнал при два случая - ако приземяването е меко или е имало мек удар, например - кацане в океана. Третият вариант е да не са сложили батериите на излъчвателя", обясни за "Здравей, България" по Нова телевизия бившият главен инспектор по безопасността на полетите в ГВА Ангел Борисов. Той бе категоричен, че друг вариант няма.
Експертът сподели също така и впечатлението си, че "Малайзия еърлайнс" са "малко немарлив оператор".
Той подчерта, че всички държави, над които е летял самолетът, са "невралгични пунктове" и не се разбират едни с други:
"Китай с Виетнам е в много лоши отношения. Той трябва да наруши граници, ако не го води диспечерът отдолу и загубят връзката. Самолетът може да навлезе във въздушно пространство на друга държава и както е сред нощ, могат да го свалят като едното нищо", каза експертът.
Ангел Борисов заяви, че не изключва версията самолетът да е бил свален.
"За мен великите сили също премълчават част от ситуацията. Този район е един от най-наблюдаваните. Отгоре са американски, руски, китайски, френски, английски спътници. Всеки сантиметър се наблюдава, а никой нищо не е видял. Ако е имало експлозия на самолета, това няма как да не се види от нито един от тези спътници", коментира експертът.