Зукърбърг ще се бори с "Туитър"
Компанията майка на социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook) и платформата за предимно снимково съдържание "Инстаграм" (Instagram) "Мета" (Meta Platforms) проучва планове за стартиране на ново приложение в опит да измести "Туитър" (Twitter) като "дигитален мегдан" на света, предадоха Ройтерс и БТА.
Приложението на "Мета" ще се базира на платформа, подобна на тази на приложението "Мастодон" (Mastodon) - услуга, подобна на "Туитър", която стартира през 2016 г. и сега има около 2 милиона активни потребители месечно.
"Проучваме самостоятелна децентрализирана социална мрежа за споделяне на текстови актуализации. Вярваме, че има възможност за отделно пространство, където създатели на съдържание и публични личности да могат да споделят навременни актуализации за своите интереси“, каза говорител на "Мета" пред Ройтерс в изявление, получено по имейл. От съобщението не става ясно, кога "Мета" планира да пусне новото приложение.
Съоснованата от Марк Зукърбърг компания, която отбеляза бум на потребителите след придобиването на "Инстаграм" и "УотсAп" (WhatsApp) в началото на 2010 г., в последно време среща силна конкуренция от страна на китайското приложение за кратки видеоклипове "ТикТок" (TikTok). Въпреки това месечните активни потребители на приложенията на "Мета" нараснаха с 4,2 на сто през тримесечието на декември 2022 г. в сравнение с 8,8-процентовия ръст година по-рано.