
ЗАРЕЖДАНЕ...
11 кръстовища в Пловдив вече с "умни" светофари! | ||||||
| ||||||
11 кръстовища в Пловдив са с вече подменени светофарни уредби. Този дейност е част от Транспортния проект на града и трябва общо 50 кръстовища да се превърнат в "умни". Това обясни ръководителят на проекта Борислав Кръстев, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Най-добре изградените кръстовища към момента са по бул. "България", където са направени скосения на тротоарите и са подменени светофарните уредби. Към момента кръстовища с подменени светофарни уредби са 11 кръстовища, сред които "Иван Вазов" и "Авксентий Велешки", бул. "България" при "Алати", бул. "България" при ул. "Дилянка", бул. "България" при "Практикер", кръстовището на "Васил Априлов" и "Дунав", "Руски" с "Шести септември" и други. Най-старите светофари в Пловдив са лампови, с огромна консумация на електричество и не са толкова надеждни. Докато новите светофарни уредби са около 20 пъти по-икономични откъм консумация на електричество, светят доста по-ярко и ефективно. Кръстев обясни, че по Транспортния проект се извършва внедряването на няколко компонента. Единият от тях е подмяната на светофарните уредби по кръстовищата. Този компонент от своя страна включва няколко дейности - подобряване на светофарните уредби, полагане на канални мрежи и рехабилитация на кабелните мрежи за включването на по-модерните уредби, осигуряване на достъпност за пешеходците, включително и на хората с увреждания. В момента се работи по 22 кръстовища, като се изпълняват различните видове дейност. За хората с увреждания и пешеходците се правят скосени тротоари, поставят се и тактилни ивици - червени (слагат се при опасност или препятствие) и жълти (насочват към мястото за пресичане). Готови на около 90% тротоари по кръстовища с подобни ивици са по бул. "България", по бул. "Шести септември", по бул. "Мария Луиза". Идеята е от покрайнините тези ивици да водят към центъра, поставят се на всички 50 кръстовища, които ще стават "интелигентни" по Транспортния проект. В този компонент е и поставянето на камери, които са два вида. Трафик детектори, които се поставят на конзолите на светофарите и които имат за цел да улавят трафика. Тоест те ще броят потока автомобили и ще изпращат информацията до Центъра за управление на трафика. Оттам ще се подава информация до светофарите как да протече трафикът - дали да се удължи зеленият сигнал на светофара или не. Другият вид камери са т. нар. куполни камери, които дават възможност за наблюдение в реално време на кръстовищата и се въртят. Трафикът чрез тези камери ще се наблюдава на 15 монитора в Центъра за управление на трафика. Другите два компонента от Транспортния проект са изграждането на велоалеи и внедряване на системата за управление на трафика. По думите на Борислав Кръстев велоалеите в града са завършени на около 80%. Вече 260 автобуса са с новото окабеляване, на което ще се окачат устройствата за електронно таксуване, валидаторите и т. н. От информационните табла е монтирано само едно, тази дейност ще се извършва най-накрая на проекта. Подготвя се и брандирането на автобусите с логото на проекта. Като цяло ръководителят на Транспортния проект определи, че на около 80-85% са завършени дейностите по проекта. Работата се движи с добри темпове и в срокове. А краят на проекта е 31 декември 2015 г. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1148 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/192 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg