През последните месеци се наблюдава тенденция към увеличаване на подадените жалби и сигнали от потребителите. Това съобщи Таня Димитрова, директор на Регионалната дирекция на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали и Стара Загора.
За месец юли са подадени общо 232 жалби и сигнали, а за предходния месец юли общият им брой беше 198, уточни Димитрова. 29 от оплакванията на потребителите в Пловдив и съседните области през месец юли са от компетенциите на други институции и са препратени по компетентност, а потребителите са уведомени за това. 209 жалби са от компетенциите на КЗП и са предприети незабавни действия по тях. 80 % от жалбите за миналия месец касаят рекламация на комуникационна и аудиовизуална техника, обувки, климатици, печки, перални, хладилници и друга бяла техника. По-малко са жалбите, свързани с предоставянето на услуги - за изработка на дограма, кухненско обзавеждане и други. Част от жалбите са насочени към заведения за хранене и развлечения, средства за подслон и места за настаняване, допълни Димитрова.
Съгласно чл.178, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, жалби и сигнали се подават до КЗП в писмена или електронна форма и трябва да съдържат наименованието на органа, до който се подават, имената, пощенски или електронен адрес на жалбоподателя, информация за това срещу кого се подава жалбата (наименование на фирмата или търговския обект и неговото седалище и адрес на управление), каза Таня Димитрова. Оплакванията се посочват в изложението на жалбата, трябва да има подпис на жалбоподателя или упълномощеното от него лице. Изключително важно е към жалбите да има прикрепени доказателства, с които жалбоподателят разполага. Това са например копие от касов бон, фактура, договор или други документи, на които се основава претенцията на потребителя, който подава оплакване, каза Димитрова.
В последно време прави впечатление, че около 15 % от подадените жалби в КЗП-Пловдив са непълни, т.е. липсват доказателства за твърденията на жалбоподателите. В такъв случай отговаряме с уведомително писмо на потребителя, в седемдневен срок, че няма да бъде образувано производство по разглеждане на жалбата, докато не бъдат отстранени нередностите и представени необходимите доказателства за покупка или извършена услуга, а това от своя страна забавя самите проверки, каза директорът на КЗП-Пловдив.
Източник: Радио "Фокус"