ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
15% от подадените жалби в КЗП в Пловдив са непълни | ||||||
| ||||||
През последните месеци се наблюдава тенденция към увеличаване на подадените жалби и сигнали от потребителите. Това съобщи Таня Димитрова, директор на Регионалната дирекция на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали и Стара Загора. За месец юли са подадени общо 232 жалби и сигнали, а за предходния месец юли общият им брой беше 198, уточни Димитрова. 29 от оплакванията на потребителите в Пловдив и съседните области през месец юли са от компетенциите на други институции и са препратени по компетентност, а потребителите са уведомени за това. 209 жалби са от компетенциите на КЗП и са предприети незабавни действия по тях. 80 % от жалбите за миналия месец касаят рекламация на комуникационна и аудиовизуална техника, обувки, климатици, печки, перални, хладилници и друга бяла техника. По-малко са жалбите, свързани с предоставянето на услуги - за изработка на дограма, кухненско обзавеждане и други. Част от жалбите са насочени към заведения за хранене и развлечения, средства за подслон и места за настаняване, допълни Димитрова. Съгласно чл.178, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, жалби и сигнали се подават до КЗП в писмена или електронна форма и трябва да съдържат наименованието на органа, до който се подават, имената, пощенски или електронен адрес на жалбоподателя, информация за това срещу кого се подава жалбата (наименование на фирмата или търговския обект и неговото седалище и адрес на управление), каза Таня Димитрова. Оплакванията се посочват в изложението на жалбата, трябва да има подпис на жалбоподателя или упълномощеното от него лице. Изключително важно е към жалбите да има прикрепени доказателства, с които жалбоподателят разполага. Това са например копие от касов бон, фактура, договор или други документи, на които се основава претенцията на потребителя, който подава оплакване, каза Димитрова. В последно време прави впечатление, че около 15 % от подадените жалби в КЗП-Пловдив са непълни, т.е. липсват доказателства за твърденията на жалбоподателите. В такъв случай отговаряме с уведомително писмо на потребителя, в седемдневен срок, че няма да бъде образувано производство по разглеждане на жалбата, докато не бъдат отстранени нередностите и представени необходимите доказателства за покупка или извършена услуга, а това от своя страна забавя самите проверки, каза директорът на КЗП-Пловдив. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
скучая и се чудя какво да правя..а също сърфирам из facebiik
на 16.08.2011 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета