© Plovdiv24.bg | | Концесията за 314 автобусни спирки няма да се прекратява, въпреки че от 2003 г. досега има само един обновен заслон. Между общината и концесионера "Елиза 1999" е постигнато споразумение, съобщи зам.-кметът Александър Константинов. То предвижда общината да направи 273 спирки, като ги свърже с ел. и ВиК.
За изграждане на модулите ще бъде обявена обществена поръчка, а предаването им на концесионера "Елиза 1999" ще стане на три транша. За първите 105 модула концесионерът ще трябва да плати на общината 1,7 млн. лева. При втория транш ще бъдат предадени още 105 срещу сумата от 700 хил. лева и при последния - "Елиза 1999" ще получи за стопанисване 63 спирки срещу 904 хил. лева. Така ще бъде изплатена напълно концесионната такса на общината от 4,6 млн. лева, от която до момента "Елиза 1999" е внесла 1,3 млн. лева. Едновременно с това "Елиза 1999" ще трябва да направи по свой проект и за своя сметка 40 заслона в града. А за общината предаването на спирките трябва да стане не по-рано от девет месеца и не по-късно от 2 г.Ако така договореното споразумение бъде одобрено от ОбС през септември, общината и концесионерът ще сключат анекс към договора от 2003 г.
По този начин седемгодишната епопея на концесията със спирките на Пловдив е на път да приключи. Казусът датира още от преди 7 г., когато общината подписва концесионен договор с фирма "Елиза 1999" за 314 от общо 455 спирки в града. Самото им изграждане пък бе предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора софиянци трябваше в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се случи и в края на октомври 2008 г. "Елиза 1999" заплаши да осъди община Пловдив за 5 млн. евро.
Източник: в. "Марица" |