"Вече сме готови със стратегията за развитието на транспортната схема на Пловдив", отчете снощи кметът
Славчо Атанасов и определи това като колосален труд, сочещ посоките на развитие за следващите 30 години. Изрази съжалението, че досега общината е работела само на парче.
"Броят на движещите се по улиците автомобили непрестанно расте и градът вече се задъхва. През 1968 г. е приет първият устройствен план на Пловдив, през 1972 г. към него е добавен и транспортно-комуникационен план. Тогава обаче на 1000 жители са се падали по 8 автомобила - на тази база са се изчислявали и булевардите, и транспортните потоци. През 1985-а е направена поправка, като според заложеното в актуализирания план е автомобилите да достигнат до 300 на 1000 души. Сега обаче броят им е 500. Веднага става ясно, че заложените параметри в транспортните планове отдавна са изчерпани, това показват и най-новите изследвания. Пропускливостта на основните пътни артерии е почти изчерпана", отбеляза Атанасов.
Според него Пловдив се нуждае от ново и кардинално решение за трафика и това се прави с готовата вече стратегия, която до дни ще бъде публично представена пред целия град. "Целта ни е да оставим на следващото управление една добре функционираща система на движение", каза той. Същевременно се създава необходимата организация. Скоро Пловдив ще разполага с автоматизирана компютърна система, която ще управлява светофарите и контролира трафика. Движението ще се наблюдава непрекъснато с компютри и ще се регулират автомобилните потоци.
"Неясно по какви причини конструирането на булевардите е станало против всички архитектурни правила. Когато през един град минава голяма река, по принцип движениято се ориентира към нея, така се следват естествените природни дадености на терена. В Пловдив обаче има само два такива булеварда - от двете страни на Марица. Всички останали основни артерии са в обратна посока", обясни Атанасов.
С предстоящото догодина разширение на "Марица-север" и "Марица-юг" кметът смята, че сериозно ще се "отпуши" движението в централната част на града. Това кореспондира и с друг сериозен проблем - безотговорно паркираните по тротоарите коли. Затова се предвижда и изграждането на нови паркинги, съобразени с последните технически новости.