Към момента по линиите, обслужвани от "Градски транспорт", чийто мажоритарен собственик е Батаклиев, се движат между 26 и 28 автобуса "Евро 2". Очаква се до Нова година бившият "червен" съветник да вкара в употреба още 5-6 возила от по-високия клас, а в началото на 2013 г. е поел ангажимент пред Община Пловдив да внесе още 15 рейса "Евро 3".
Както вече писахме още в началото на месеца, действащите договори за масовия градски транспорт в Пловдив са сключени въз основа на два конкурса - през 2007 г. и 2010 г. Първият е валиден до 2017 г. и в него няма изисквания за екологичния им клас. "В този от 2010 г. обаче има клауза, че от 1 януари 2013 г. двигателите на возилата по 16 линии трябва да притежават минимум клас "Евро 3", което означава един по-добър екологичен клас, който замърсява по-малко околната среда", заяви тогава пред репортер на Plovdiv24.bg зам.-кметът Александър Държиков.
Става дума за 8 линии на "Градски транспорт", 6 на "Хеброс бус" и по 1 на "Автотранс" и "Пълдин бус". Това са 9, 11, 17, 21, 25, 26, 36, 113, 10, 20, 4, 12, 22, 24, 27 и 93. Смятам, че превозвачите, с изключение може би на едни от тях, ще успеят да покрият това изискване, коментира още Държиков.