6 партии биха влезли в Народното събрание, показват данните от национално представително проучване
Шест партии биха влезли в Народното събрание, показват данните от национално представително проучване на агенцията "Сова Харис“, разкрива БТА.
Почти 26% от респондентите (25,9) заявяват, че биха гласували за ГЕРБ-СДС, а 24,6% - за "Продължаваме промяната – Демократична България“. На трета позиция, с 12,8 % подкрепа, се нарежда "Движението за права и свободи“ (ДПС), следвано от "Възраждане“ с 12,6%. Коалицията "БСП за България“ би получила 7,8 % от гласовете, а коалицията "Левицата!“ – 4,1%. Под четирипроцентовата бариера остават "Български възход“ с 3,9% и "Има такъв народ“ – с 2,9%. Коалиция «Заедно» (4,2%) се налага сред претенциозната градска среда, което е гаранция за положителна тенденция в бъдеще, но все още е неизвестна сред по-широките слоеве от населението. Рестартът на НДСВ (2,1%) засега е почти незабележим, посочват от "Сова Харис"
От респондентите 42,4% заявяват, че със сигурност ще гласуват на предстоящите на 2 април парламентарни избори. Това означава, че до урните се очаква да отидат между 2,7 и 2,8 млн. души, посочват от "Сова Харис“.
По данни на агенцията 57,7% от респондентите не очакват парламентарните избори да излъчат стабилно управление, което да преведе страната ни през кризата. Според 48,8% от хората, участвали в проучването, служебното правителство ще осигури условия за провеждането на честни и демократични парламентарни избори.
Изследването разглежда и кои са най-големите проблеми в страната в момента. Според 20,5% от участвалите в допитването хора инфлацията е най-сериозният проблем, следван от високите цени и спекулата – според 17,8%. Малко над 13% от хората посочват политическата криза като най-сериозен проблем, а 1,3% - ниските доходи и бедността.
Изследването е осъществено в периода 18-24 март 2023 г. сред 1000 български граждани, по метода на стандартизираното face-to-face интервю в дома на респондента. Максимална грешка за 50% относителен дял при 95% гаранционна вероятност: 3,1%. Изследването е по поръчка на "Пик Броудкастинг“ АД.