ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Адв. Юлияна Рангелова: Пловдив се нуждае от нова политика в културата и туризма
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:56 / 18.10.2023Коментари (1)2370
©
Платформа на адвокат Юлияна Рангелова, кандидат за кмет на община Пловдив, в сферата на културата и туризма 

Пловдив винаги е имал водеща роля в страната и се е оформил като столица на културата и туризма на България. Градът се утвърди като културен и туристически център след провеждането на форуми като Европейски месец на културата 1999 и Европейска столица на културата – Пловдив 2019. За запазване и развиване на ключовата роля на Пловдив в тези области са необходими още усилия. Пловдив се нуждае от нова политика в сферата на културата и туризма.

Аз и моят екип ще работим на първо място за подобряване на комуникацията между Общината, неправителствения сектор и гражданите, за да могат да бъдат реализирани всички добри идеи в областта на културата и туризма.

Една от важните теми е изграждането на Дом за Пловдивската опера. Недопустимо е една доказала себе си културна институция, получила международно признание на най-престижните сцени, да няма своя сграда. Осъдително е, че досегашните управляващи не са предприели нищо, за да променят това положение. Пловдив има нужда от филхармоничната музика и ние, като активни и инициативни граждани, е необходимо да търсим начини за създаване на нормална и стимулираща творческата дейност среда. С изграждането на Дом за Пловдивската опера ние ще имаме възможност да култивираме у младите хора естетически вкус, както и любов към класическата музика.

Трябва да споменем и случващото се с Концертна зала. Ремонтът и реконструкцията й са в застой. Въпреки че Министерството на културата е водещата институция, ние, пловдивчани, не бива да оставаме безразлични към равнодушието и нехайството. Пловдивчани заслужават да имат модерна зала с подходящата акустика и оборудване, за да могат да се наслаждават в пълнота на симфоничните концерти.

По отношение на туризма и в пряка връзка с културата и потенциала, който има градът ни, предлагаме целенасочена и активна политика за разработване, развитие и популяризиране на бранд “Пловдив" като целогодишна туристическа дестинация от световен мащаб. Подход, основан на партньорство между публичния сектор, държавните и общинските институции, частния сектор и неправителствените организации, и който генерира работни места, създава възможности за развитие на предприемачеството, дългосрочни икономически и социални ползи, увеличава приходите от туризма. От икономика на услугите туризмът да се трансформира в икономика на преживяването, при която водещи са туристическите атракции, анимацията и предлагането на национални туристически специфики.

В този план Пловдив има потенциал да бъде разпознаваема дестинация в световен мащаб от гледна точка на разбирането ни за бранд, т.е. да се създаде чувство за дестинацията.

Кои са проблемите, възпрепятстващи развитието на туризма в града ни?

Най-голямото недоволство у туристите при ползването на продукти, свързани с културния туризъм, предизвиква липсата на един (или повече от един) от следните елементи: новост (източник на необичайно преживяване), вдъхновение (провокативно и стимулиращо въздействие), емоция (провокира различни емоции), разбиране (за характера на обекта/събитието и неговата среда), качество (обслужване, ориентирано към потребителя).

Тези компоненти са в тясна връзка с изграждането на специализирана инфраструктура. В много случаи тя или липсва, или съоръженията са морално остарели, предлагат се единични услуги, а информацията е ограничена или недостатъчно атрактивна.

Една част от предлаганите от нас решения са:

• Разработване на продуктова концепция, основаваща се на съвременни тематични интерпретационни подходи;

• Оборудване на обектите със съответстващи на концепцията съвременни интерактивни съоръжения, с които да се създава пакет от разнообразни услуги;

• Популяризиране на културните атракции сред индивидуалните туристи и да се включват в културно-познавателни маршрути;

• Ефективна комуникация на всички заинтересовани страни, включени в развитието на културния туризъм;

• Ангажиране на местни НПО, общински ръководства и бизнес организации в разработването и осъществяването на проекти на културния туризъм, финансирани със средства по различни програми;

• Максимално използване на потенциала на "Летище Пловдив" ЕАД , който според данните от "Стратегията за устойчив туризъм с България 2014-2030 година“ е 90% неизползван.

• Необходимост от осъвременяване на начините на експониране и улесняване достъпа до туристическите обекти. Затова ние предлагаме да се създаде свързаност и дигитализиране на туристическите обекти и услуги.

• Община Пловдив трябва активно да работи за осъществяването на връзката между различните видове туризъм: културно-исторически, винен, кулинарен, фестивален, събитиен, конгресен и конферентен туризъм.

Културата и туризмът в Пловдив вървят ръка за ръка. И това няма как да не е така, при положение че Пловдив е най-старият жив град в Европа.

Още за предложенията и дейностите в Култура и туризъм можете да прочетете в предизборната платформа на кандидата за кмет на Община Пловдив – Юлияна Рангелова.

Гласувайте с номер 64 в трите бюлетини!

Купуването и продаването на гласове е престъпление.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Не само гр. Пловдив, но и цяла България се нуждае от човек от народа, не политик, политик е мръсна дума, равна по смисъл на мошеник, крадец, безскрупулен човек. Трябва ни изстрадал човечец, с чиста съвест и желание да поправи нещата в тая държава-мащеха, но такива обикновено не влизат в политиката...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България в еврозоната
Първа лига, сезон 2024/2025
Футбол - други
Спартак (Пд) в Трета лига, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: