"След конкурса за 8-те линии на Ангел Батаклиев Пловдив ще предлага ефективен и качествен транспорт. Този конкурс е първият в Пловдив, който ще се проведе по закона за обществените поръчки, тъй като досега тези конкурси се провеждаха съгласно Наредба 2 на общината." Това каза на пресконференция зам.-кметът на Пловдив Александър Държиков, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Критериите за допустимост в конкурса са много високи, който не отговаря на тях, няма да бъде допуснат да участва в конкурса. Разделени са линиите на две групи, във всяка група има по една ефективна линия, една неефективна и две средно ефективни. В първа група са линиите 9 - ефективна; 11 неефективна; 25 и 36 - средно ефективни. Общо автобусите тук са 32 броя. Във втора група автобусите са 33, от които линия 26 - ефективна; 21 - слабоефективна; 17 и 113 са средноефективни", обясни зам.-кметът по транспорт.
Той отбеляза и критериите за допустимост за участие в конкурса, като подчерта, че са направени в консенсус с исканията на превозвачите.
"По 16 автобуса във всяка група трябва да бъдат достъпни за трудноподвижни хора или това е 50%; задължително минимално изискване за екологичност евро 4; всички автобуси да са с климатици; максимум около 35% от автобусите да са със съвместимост под 50 места. В конкурса могат да участват само автобуси с клас 1 и 2, без клас А", коментира Държиков.
След като кандидатите в конкурса покрият изискванията за допустимост, ще се обърне внимание и на показателите за оценка. Тук се приоритизира възрастта на автобусите, което означава, че автобуси до 1 година ще получават максимум точки, а именно 32. Автобусите до 2 години ще получават 28 точки и т. н. до автобусите над 15 години, които ще получават 1 точка.
"След като се гледа Закона за обществените поръчки, няма как конкурсът да не е прозрачен", категоричен беше Държиков.
Той допълни, че след спечелването на конкурса и подписването на договора, спечелилата фирма поема и 24 задължение, сред които спиране на всички спирки, над 28 градуса температура да се включват климатиците, местодомуване на автобусите в определени гаражни площи и др. При нарушение на задълженията следват санкции от 300 до 5 хил. лв. Държиков посочи като пример, че при неспиране на спирка санкцията е 300 лв., а за самоволна промяна на маршрута - 5 хил. лв.
"Ще се постараем и се надяваме до 2 май, докогато е удължен срока за линиите, да изпълним поръчката. Но, ако има обжалвания, няма да успеем", завърши зам.-кметът.
Както вече писахме, работната група от юристи на Общината подготви документацията за провеждането на конкурса. Сред тях са директорът на дирекция "Обществени поръчки", експертите от дирекцията Дарина Шаркова и Аделина Хасова.