ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Александър Държиков: ЗОП не позволява непрозрачен конкурс за градските линии | ||||||
| ||||||
"Критериите за допустимост в конкурса са много високи, който не отговаря на тях, няма да бъде допуснат да участва в конкурса. Разделени са линиите на две групи, във всяка група има по една ефективна линия, една неефективна и две средно ефективни. В първа група са линиите 9 - ефективна; 11 неефективна; 25 и 36 - средно ефективни. Общо автобусите тук са 32 броя. Във втора група автобусите са 33, от които линия 26 - ефективна; 21 - слабоефективна; 17 и 113 са средноефективни", обясни зам.-кметът по транспорт. Той отбеляза и критериите за допустимост за участие в конкурса, като подчерта, че са направени в консенсус с исканията на превозвачите. "По 16 автобуса във всяка група трябва да бъдат достъпни за трудноподвижни хора или това е 50%; задължително минимално изискване за екологичност евро 4; всички автобуси да са с климатици; максимум около 35% от автобусите да са със съвместимост под 50 места. В конкурса могат да участват само автобуси с клас 1 и 2, без клас А", коментира Държиков. След като кандидатите в конкурса покрият изискванията за допустимост, ще се обърне внимание и на показателите за оценка. Тук се приоритизира възрастта на автобусите, което означава, че автобуси до 1 година ще получават максимум точки, а именно 32. Автобусите до 2 години ще получават 28 точки и т. н. до автобусите над 15 години, които ще получават 1 точка. "След като се гледа Закона за обществените поръчки, няма как конкурсът да не е прозрачен", категоричен беше Държиков. Той допълни, че след спечелването на конкурса и подписването на договора, спечелилата фирма поема и 24 задължение, сред които спиране на всички спирки, над 28 градуса температура да се включват климатиците, местодомуване на автобусите в определени гаражни площи и др. При нарушение на задълженията следват санкции от 300 до 5 хил. лв. Държиков посочи като пример, че при неспиране на спирка санкцията е 300 лв., а за самоволна промяна на маршрута - 5 хил. лв. "Ще се постараем и се надяваме до 2 май, докогато е удължен срока за линиите, да изпълним поръчката. Но, ако има обжалвания, няма да успеем", завърши зам.-кметът. Както вече писахме, работната група от юристи на Общината подготви документацията за провеждането на конкурса. Сред тях са директорът на дирекция "Обществени поръчки", експертите от дирекцията Дарина Шаркова и Аделина Хасова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 244 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/41 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 05.02.2014 г.
+3
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета