Американци искали да правят през 90-те тунел под Троян-Кърнаре за 400 млн. долара

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
15:20 / 20.11.2012
3522
Областни управители, кметове и експерти обсъждаха в Пловдив идеен проект за изграждането на тунел на прохода Троян-Кърнаре. Участниците в срещата вдъхнаха нов живот на идеята, която съществува още от 70-те години, когато се е предвиждало изграждането на железопътен тунел там, дълъг 12 км. 

Днес беше показан документ още от 1938 година, като срещата тогава се е провела в Троян. Проектът е бил за свързване със жп линия на градовете Свищов, Ловеч, Троян, Карлово, Пловдив. Днес беше показан документ още от 1938 година, като срещата тогава се е провела в Троян. Проектът е бил за свързване със жп линия на градовете Свищов, Ловеч, Троян, Карлово, Пловдив. 

Преди 15 години в Пловдив се създава Сдружение за изграждане на тунел Троян-Кърнаре. Този идеен проект е бил внесен и бил одобрен от тогавашното Министерство на транспорта и информационните съобщения. Имало е и заявен инвеститорски интерес от американска фирма, която е давала 400 милиона долара за изграждането на тунела. Заради погрешна политика на правителството обаче инвеститорите се отказали. 

"Тунелът е важен както за Южен централен район, така и за северозападен район", каза областният управител на Пловдив. Като първа точка от предвижването на проекта участниците в срещата определиха тунелът да се включи в генералната европейска железопътна мрежа. За това трябва да помогне министерството на транспорта. Този проект трябва да залегне и в регионалните планове за развитие на Южен централен район и на Северозападен район за периода 2014-2020 година, като ще се настоява това да е приоритет. Тунелът трябва да се включи и в оперативната програма "Транспорт" на Министерството на транспорта и съобщенията. 

Важно е всички да работят в една посока. Сегашната идея е проектът да бъде за комбиниран транспорт - железопътен и за автомобили. Областният управител на Смолян Стефан Стайков, който също присъстваше на срещата, изрази съмнения, че вече е късно за включването на този проект в новия програмен период по европейски проекти 2013-2020 година. 

Областният управител на Пловдив го контрира, че няма да се разчита на европейски пари. Той разкри, че и в момента интерес към публично-частно партньорство за този проект проявяват турски холдинг и италианско-швейцарска фирма. 

"Спешно трябва да се възстановят връзките със старите инвеститори, ако вече не са загубили интерес. Трябва да се работи и за привличането на нови инвеститори и фирми, които ще окажат логистика", каза още той. 

Министерството на транспорта у нас не е против идеята. Те са изпратили писмо до участниците в днешната среща, в което са заявили, че също са за търсене на възможности за публично-частно партньорство. 

Тази среща няма да е последна. През януари същите участници ще се срещнат отново, за да се види докъде са стигнали нещата, дали са придвижени, както и е да се начертаят нови задачи.


Източник: радио "Фокус"

Виж коментарите (3)

Още по темата (4):
05.12.2012 Губернатори поискаха тунелът под Стара планина да е национален приоритет
20.11.2012 Днес обсъждат изграждането на тунел под прохода Троян-Кърнаре
16.11.2012 Обсъждат строителството на тунел под прохода Троян-Кърнаре
27.10.2005 Тодор Петков настоява за тунел Троян - Кърнаре
Още новини от Новини от Пловдив:
С множество събития в Пловдив бе почетена 116-та годишнина от обя...
Тримата задържани с америций не знаели, че е радиоктивен, а само,...
В къща в Пловдив откриха още една плочка, източник на йонизиращо ...
В Пловдив направиха възстановка на събитията от 1908 г.
Пловдив отбелязва 116 години от обявяването на Независимостта на ...
Читател: Кой пуска това? Пречи на съня и е отровно!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).