ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Американци искали да правят през 90-те тунел под Троян-Кърнаре за 400 млн. долара | ||||||
| ||||||
Днес беше показан документ още от 1938 година, като срещата тогава се е провела в Троян. Проектът е бил за свързване със жп линия на градовете Свищов, Ловеч, Троян, Карлово, Пловдив. Днес беше показан документ още от 1938 година, като срещата тогава се е провела в Троян. Проектът е бил за свързване със жп линия на градовете Свищов, Ловеч, Троян, Карлово, Пловдив. Преди 15 години в Пловдив се създава Сдружение за изграждане на тунел Троян-Кърнаре. Този идеен проект е бил внесен и бил одобрен от тогавашното Министерство на транспорта и информационните съобщения. Имало е и заявен инвеститорски интерес от американска фирма, която е давала 400 милиона долара за изграждането на тунела. Заради погрешна политика на правителството обаче инвеститорите се отказали. "Тунелът е важен както за Южен централен район, така и за северозападен район", каза областният управител на Пловдив. Като първа точка от предвижването на проекта участниците в срещата определиха тунелът да се включи в генералната европейска железопътна мрежа. За това трябва да помогне министерството на транспорта. Този проект трябва да залегне и в регионалните планове за развитие на Южен централен район и на Северозападен район за периода 2014-2020 година, като ще се настоява това да е приоритет. Тунелът трябва да се включи и в оперативната програма "Транспорт" на Министерството на транспорта и съобщенията. Важно е всички да работят в една посока. Сегашната идея е проектът да бъде за комбиниран транспорт - железопътен и за автомобили. Областният управител на Смолян Стефан Стайков, който също присъстваше на срещата, изрази съмнения, че вече е късно за включването на този проект в новия програмен период по европейски проекти 2013-2020 година. Областният управител на Пловдив го контрира, че няма да се разчита на европейски пари. Той разкри, че и в момента интерес към публично-частно партньорство за този проект проявяват турски холдинг и италианско-швейцарска фирма. "Спешно трябва да се възстановят връзките със старите инвеститори, ако вече не са загубили интерес. Трябва да се работи и за привличането на нови инвеститори и фирми, които ще окажат логистика", каза още той. Министерството на транспорта у нас не е против идеята. Те са изпратили писмо до участниците в днешната среща, в което са заявили, че също са за търсене на възможности за публично-частно партньорство. Тази среща няма да е последна. През януари същите участници ще се срещнат отново, за да се види докъде са стигнали нещата, дали са придвижени, както и е да се начертаят нови задачи. Източник: радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 4 | ||||||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 20.11.2012 г.
+5
на 20.11.2012 г.
-1
на 20.11.2012 г.
+6
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Неочакван развод по-малко от година след сватбата
15:02 / 12.11.2024
Търсят заместник на Димо Алексиев, Ралица Паскалева под въпрос
14:14 / 13.11.2024
Алекс Сърчаджиева проговори за сватби и не само
09:09 / 13.11.2024
На 73 той сложи колежките си в малкия си джоб
12:29 / 12.11.2024
Натали Трифонова с признание
08:43 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета