ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Армия на НАТО се "въоръжава" с пловдивски мотокари
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:54 / 27.11.2013Коментари (6)2861
©
Десет мотокара потеглиха на военни платформи към Полша. В заявката към производителя на натовските мотокари са вписани изискванията те да притежават хидростатично задвижване 4 по 4 /четири задвижващи колела/, автоматична скоростна кутия, офроуд проходимост по меки и кални пътища, безпроблемно преодоляване на водни препятствия с дълбочина 80 сантиметра, товароподемност до 8 тона, климатик, ролкови вилични удължители за работа с контейнери за самолети. 

"Когато спечелихме поръчката на НАТО, ние бяхме наясно, че към тези машини военните имат много високи очаквания", казва директорът на "Балканкар Рекорд" АД Петър Петров. 

"Това наложи след производството им карите да преминат много тежки изпитания, за да гарантираме тяхната безотказност при изключително трудни условия. За целта в "Рекорд" са изградили специален изпитателен полигон. Именно тук натовските мотокари са преодолявали един след друг воден басейн с дълбочина 80 сантиметра. За първи път в България мотокарите е трябвало да бъдат тествани с пълен товар и по наклон до 30 градуса. За сравнение: наклонът, който стандартните кари в света трябва да могат да преодоляват, е не повече от 15 градуса. Проучихме внимателно всички пътища в страната и не открихме нито един, дори горски път, с подходящ наклон за изпитанията ни", казва Инж. Георги Вълков - ръководител на направление "Техническо развитие" в пловдивската фирма.

Тогава хората от неговия отдел сами конструират метална конструкция с изисквания 45-градусов наклон. Следващото изпитание е преминаване през железопътни линии - тест, извършен също на фирмения полиго. 

"Убедени сме, че нашият мотокар ще може да се измъква сам и на собствен ход от всякакви терени, независимо в коя точка на света ще бъде изпратен", заключи инж. Вълков. 

Преди да потеглят към Полша, мотокарите са преминали и през оценка и прием от военен специалист. 

Проектът по разработката на натовските мотокари е осъществен от екип, включващ четирима конструктори и двама технолози, ръководен от инж. Георги Вълков. 

"Новата машина се оказа многообещаваща и за по-масово производство и може да замени и доразвие серията "Рекорд - 3 S", прогнозира инж. Вълков. 

Потенциални клиенти за този нов супермотокар се очаква да бъдат горски стопанства, аграрният сектор и вероятно в строителството на пътища, включително и горски. 

Като военен доставчик на армии в НАТО фирма "Балканкар Рекорд" Пловдив АД е защитила стандарт АКАВ, без който кандидатите за изпълнение на армейски поръчки не биват допускани до търговете. 

"Това е стандарт за качество на оръжейната промишленост. Полската армия почти всяка година обявява търг за поръчки на кари и ние често ги печелим", казва инж. Петър Петров. 

Машини на "Балканкар Рекорд" АД обслужват полски военни мисии зад граница, знае от свои източници заместник директорът на предприятието. По изискванията към товаро повдигащата техника инженерите на фирмата се досещат какви мисии очакват техните кари. 

"Фактът, че досега не сме имали рекламации от толкова взискателен купувач като армия от НАТО, показва, че българските кари са конкурентоспособни", заключава инж. Петров. 

След двугодишната работа при тежки условия например, мотокари на "Рекорд" са били прегледани и оценени да продължат бойната си служба. Оценката е дадена натовски експерти от Финландия.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 28.11.2013 г.
0
 
 
браво на петър петров беше най некаъдрният инженер в комбината и сега е същият.съсипа завода
Aнонимен
на 27.11.2013 г.
0
 
 
Питайте Пешо Петров къде им е полигона за изпитания
Aнонимен
на 27.11.2013 г.
+2
 
 
Поне все още се произвежда нещо в България.
Aнонимен
на 27.11.2013 г.
0
 
 
боклутси,пални боклутси са тези масини,повярваите аз ги изпробвах.
Aнонимен
на 27.11.2013 г.
+1
 
 
Инж.Вълков, едва ли статията отразява цялата истина, но нещо не е наред в постановките даже на изпитанията. Имаше лаборатория, имаше и стендове и методики, ама нали дърти, социалистически, каквото можа се пропиля на площадката в бившия завод Устрем ..... Но дерзайте, бъдещето е пред вас , а пък и тази поръчка дано да не остане последна като хората се запознаят с произведеното.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Футбол - други
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: