ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Авиобаза Граф Игнатиево през погледа на американски пилоти
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:51 / 24.10.2004Коментари (0)1658
Кореспондент на електронното издание ''Herald and News'' споделя впечатления от авиобазата в Граф Игнатиево.
"Авиобаза Граф Игнатиево, България – това беше първия път в живота ми, в който седях в пилотна кабина на съветски изтребител МИГ- 21, просто трябваше да попитам.
“Е, кой бутон трябва да натисна за да изстрелям снарядите” – казах аз, но не очаквах отговор.
“Разбира се – този тук” – ми отговори пилотът от българските ВВС. – А за да стреляш с оръжията, просто трябва да издърпаш това червено нещо и да натиснеш този бутон. Този пък е бутонът, който трябва на натиснеш за да ползваш радара.”
Разговорът се движеше около това колко далече стигна България през тези 14 години, откакто се отърва от съветското управление.
И аз не бях единствения вдъхновен. Полк. Джон “Фитил” Моравиек, командир на оперативна група от 173-ти бойно крило в Kingsley Field също беше доволен от видяното. Той бил летял веднъж на подобен модел МИГ.
"Преди няколко години ти не би могъл да се приближиш даже до нещо такова”, каза Моравиек, когато продължихме нашата обиколка из авиобазата в Граф Игнатиево в Централна България.
В четвъртък Моравиек беше един от малкото американски военни служебни лица, които са имали възможност да видят отвътре авиобаза, която някога е била във връзка със съветската военна защитна система.
Моравиек говори с мъже, против които би могъл да се бие преди 15 години.
“Да, ние бяхме лошите момчета”, каза подполковник Стойков, изпълняващ длъжността командир по бойната подготовка в Граф Игнатиево.
Той спечелва своите "крила" (емблема на пилот) през 1987 г., малко преди разпадането на Съветския съюз.
Американската група обиколи всички сгради на командването, включително и контролната кула, компютърния център и кабинетите на щаба.
С помощта на НАТО Авиобазата в Граф Игнатиево се радва на 45 милиона долара за иновации. Тя има асфалтирана писта и модерен център за контрол на въздушния трафик, който съответства на стандартите на НАТО. “С тези подобрения всеки самолет на НАТО може да каца в Граф Игнатиево”, каза Моравиек.
Въпреки че България не се беше присъединила към НАТО преди една година, тя беше домакин на голямо военно учение миналата година, в което участваха 21 страни.
“Но българските военновъздушни сили все още се учат как да взаимодействат със западните нации”, каза Моравиек.
“От какво се нуждаят тези момчета и как ние правим нещата”, каза той. “Тук е част от НАТО, но техните операции не са съвместими с тези на НАТО. Те все още правят неща, свързани със съветската тактика.”
“Като пример – продължава той, българските пилоти получават заповеди от някой, който е в контролната кула и следи действията от земята. Обикновено в американската мисия пилот във въздуха е командир на група пилоти. Българските самолети МИГ не са екипирани за това”, казва Моравиек.
Въпреки всичко Моравиек се надява да координира съвместните военни учения между Kingsley Field и Граф Игнатиево.
Полковник Константин Попов, командир на Граф Игнатиево, каза, че страната има 5 авиобази, което включва една база за хеликоптери, транспортна база, база за наземни нападения и тренировъчна база.
“Ние сме единствената база, която поддържа непрекъсната 24-часова бойна готовност” – каза Попов.
Граф Игнатиево поддържа флота от 20 МИГ-29 и 26 МИГ-21. МИГ-21, в който аз се возих, има шест снаряда и две 32-мм оръдия. Авиобазата има 20 пилота, всичките с някакъв опит в изискванията на НАТО. Трима са завършили военния колеж в Съединените щати.
Като цяло българската армия наброява 100 000 през 1989 г, но сега е редуцирана до 45 000 души. “ Ще ги намалим до долната граница” – обеща Попов. Тогава армията ще наброява 39 000.
Попов е обнадежден, че българските ВВС ще придобият модерни изтребители, които да заменят остарелите МИГ-ове. Той отказа да каже какъв тип военни самолети ще купи страната.
Попов също каза, че България няма да позволи на никоя страна да стане непосредствена военна заплаха. “Ние сме загрижени относно определени религиозни групировки, тероризмът създава проблеми”, каза той."







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Антикорупционната комисия разследва схема за рекорден заем от ББР
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
България и Войната в Украйна
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: