© Plovdiv24.bg | Част от автобусите, чийто маршрут е променен заради ремонта на бул "Санкт Петербург" , масово не спират на временните спирки. Очевидно е нарушението на шофьорите по линия 44, който много често пропускат 2-те спирки на Централни гробища. Въпреки че има официално указание и маршрути, определени от общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" за 20 минути екипът на Пловдивска обществена телевизия засече точно 4 рейса, който спокойно подминаха спирката. Директорът на Общинското предприятие обясни, че е много трудно да се налагат санкции, защото някои от превозвачите се възползват "вратичка" в договорите си. Борислав Кръстев обясни неизпълнението на инструкциите с действащите договори по 13 автобусни линии включително и номерата 18, 29 и 44 изтичат на 12 май. Те са подписани през 2007 година и в момента се обслужват от транспортните фирми "Хеброс бус", "Автотранс - Чолаков", "Мери транс" и "Автобусни превози - Пловдив". Кръстев уточни, че в договорите пише, че шофьорите са длъжни да спират на всички спирки, но няма конкретно разписана санкция за това нарушение.
Предупрежденията от шофьорите, които пропускат спирки, се спазват няколко дни, после отново започват нарушенията, допълни Кръстев. Възпитателен ефект имаше и камерата на Пловдивска обществена телевизия-докато снимахме всички спираха чинно дори и да нямаше пътници на спирката. Веднага след като свалихме камерата видяхме поне 3 пъти как автобусите по линия 44 подминаха без дори да намалят.
В новият проектодоговор, който предстои да се подпише, обаче са взети мерки, за да се избегне нарушението. Предвидена е санкция от 300 лева при пропускане на спирка. Интересен е фактът, че при фирмите, където може да се налагат глоби няма нито едно подобно нарушение.
Източник: ПОТВ |