БЕС скочи на зам.-кмета Държиков заради градския транспорт | ||||||
| ||||||
Уважаеми госпожи и господа, масовият градски транспорт е едно от големите предизвикателства пред новото кметско ръководство и сериозен проблем за решаване от община Пловдив. Добре организираният и ситуиран транспорт решава редица наболели за Пловдив проблеми като: - Опазване качеството на атмосферния въздух; - Проблемите с трафика; - Проблемите с паркирането. Затова очакванията на всички ни е той да отговаря на няколко важни критерия: - Сигурност и комфорт, преди всичко; - Високо качество на предлаганата услуга; - Достъпност на цената за масовия потребител; - Ритмичност. Бизнес Експертен Съвет - Пловдив се запозна с предложението, което предстои да бъде обсъдено и прието на заседанието на Общински съвет - Пловдив на 01.03.2012 г., и констатира следното: 1. Комисията по чл. 8 от Наредба 2 на Министерството на транспорта, председателствана от зам.-кмета Александър Държиков, предлага приемането на нов механизъм, който "да отчита равнището на показателите, съгл. чл. 12, ал. 2 от Наредба № 3 на Министерството на финансите ". Така тя се занимава с финансови въпроси, което не е от нейната компетенция и никой не я е оторизирал да го прави. Не е ясно дали компетенциите на лицата, членове на комисия, занимаваща се с проблемите на транспорта, отговарят на нужните условия и могат да взимат решения, касаещи нормативната база на Министерството на финансите. 2. Спазени са част от изискванията на чл. 12, ал. 2 от Наредба № 3 на Министерството на финансите, касаещи пътниковместимостта и екологосъобразността. Но подходът по отношение на коефициентите, отчитащи реализираната загуба за км. пробег, липсва. 3. В преамбюла на предложението е казано, че очакваните резултати от приемането на проекта за механизма " са в посока на подобряването на качеството на превозите и комфортно пътуване по линиите на масовия градски транспорт на територията на община Пловдив". В същото време, критерии, отчитащи качеството на услугата, липсват в предложението. С предложения механизъм се затвърждава досега действащата схема за уравниловка между превозвачите, стимулира се посредствеността и експлоатацията на морално и физически остарял парк. Бизнес Експертен Съвет - Пловдив, отчитайки преди всичко обществения интерес, възразява срещу подобен подход. Според нас е нужно да се направят следните корекции: |
Още по темата: | общо новини по темата: 108 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (4122) | 60% | |
Не (2123) | 31% | |
Не мога да преценя (613) | 9% |