Таксиметрови шофьори от Пловдив и колегите им цялата страна готвят национален протест в София заради високия патентен данък, който плащат всяка година. В Пловдив налогът беше повишен в края на 2016-а година на 750 лева. Над 1800 са таксиметровите коли в Пловдив. Според превозвачите налогът е непосилен за тях, затова настояват той да бъде намален.
Филчо Вълков - таксиметров шофьор: "Около 400 лева да е данъкът. Аз не съм икономист, но това са много пари. Ние плащаме много други такси. Прегледи минаваме по два пъти. Стикерите виждате, че ги вдигат."
Шофьорите твърдят, че работят на загуба. Разходите им ще се повишат още повече, защото от тази година се вдигат социалните осигуровки, които превозвачите плащат сами. Много от тях вече са напуснали бранша.
Акиф Мюмюн - таксиметров шофьор: "Ние такситата сме всеки ден на пътя. Виждате пътищата на какво дередже са. Колите ни се разбиват."
Георги Ряпов - председател на Асоциацията на таксиметровите превозвачи в Пловдив: "Ако сметнем всичко, ако сметнем осигуровките, тогава и цената трябва да е още по-голяма. Освен това, ако си купим по един чифт нови гуми, правим ремонти, които при нас са много. По време на работа колата дефектира. Няма как тези разходи ние да ги отчетем и на базата на този разход да намали нашия разход."
Пловдивските таксиметрови шофьори са изпратили заявление до Общинския съвет с искане размерът на данъка да бъде намален. В него настояват също да бъде увеличена тарифата за превоз. Превозвачите водят разговори с техни колеги от страната кога и под каква форма да протестират заедно.
90% карат гробници, облеклото им е под всякаква критика, хигиената на шофьор и кола са плачевни, карат като олигофрени, ползват помпички, но иначе са с претенции. Регулирайте се сами, защото всеки некадърник в държавата стана бакшиш или ченге. Просто защото за друго не става.
Е то като купиш 10-годишна барака "нов внос" на "реални" 150000 км, карана от бабичка само до магазина, няма как да очакваш повече пари за услугата си. Знам, че по принцип има изисквания, за да регистрираш кола като такси, практиката показва обаче, че никой не ги спазва. Но за сметка на това после изискват повишения и привилегии. Като ми предложиш качество, тогава можеш да ми искаш повече пари.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.