Белла България с награда за ефективен маркетинг
Белла България спечели приз от Вторите награди за рекламна ефективност „Effie България 2009". Компанията и рекламната агенция Ogilvy & Mathers, завоюваха бронзово отличие в най-оспорваната конкурсна категория „Стоки". Наградата бе присъдена за ефективността на маркетинговата стратегия за лансирането на серията замразени Баници БЕЛЛА. Кампанията по налагане на иновативния продукт е сред двете отличени в категорията с най-голям брой номинации - 9. Златен медалист в категория „Стоки" не беше излъчен.
"Тази награда е много важна за нас поради факта, че оценява ефективност. Резултатите от лансиращата кампания на баници БЕЛЛА, ръстът от 30 пъти на категорията „замразени закуски" и лидерските позиции, които заема марката БЕЛЛА в този сегмент, показват, че сме избрали не само правилното послание към потребителите, но сме им предложили наистина продукт, който отговаря на потребностите, и даже създава нова потребност „да откраднеш време за себе си", споделя директорът маркетинг в Белла България Мая Герасимова.
Кампания за лансиране на замразени баници БЕЛЛА включва телевизионна и радио реклама, външна реклама (билбордове), печатна със слогана „Узакониха кражбите", т.нар. POSM - уоблер и стикер и дегустации в големите търговски вериги.
Конкурсът „Effie България 2009" връчва награди в категориите „Стоки", „Услуги", „Корпоративни комуникации" и „Социална, медийна и политическа". Във всяка от тях, рекламните кампании се оценяват според ефективността на маркетинговата стратегия. Оценките се формират на база на получените точки от 1 до 10 по всеки един от следните критерии - цели на кампанията, творческа стратегия, медийна стратегия, постигнати резултати, творческа реализация, където се оценява съвместимостта между стратегията и креативността на предложенията.