Без пощите при разпространението на винетки?
Консорциумът между ВИП Секюрити и СИБАНК, който бе избран за разпространител на винетните стикери за 2010-та година, не е в състояние да осигури необходимия брой крайни пунктове за разпространението им. Това каза изпълнителният директор на „Български пощи" ЕАД Милен Керемедчиев. Според него, само пощите могат да предоставят 4000 пункта, които да улеснят хората от малките населени места. Водим преговори с консорциума да станем подизпълнител при продажбата на винетки, каза още Керемедчиев.
Ние сме трудноподвижен, беззъб, тревопасен динозавър. Така изпълнителният директор коментира слабата конкурентноспособност на дружеството по отношение на куриерските услуги. Според него вариантът за излизане от тази ситуация е да се заложи на хибридната поща, тоест отпечатването и разпространението.
Керемедчиев аргументира тезата си с Европейската директива всички клиенти на мобилни оператори, енергоразпределителни, ВиК дружества, банки и комунални фирми да получават на хартиен носител сметките си. В тази ниша е голямата битка между „Български пощи" и куриерските фирми, подчерта той.
Огромна част от всички над 1200 договора, които „Български пощи" ЕАД е подписало през годините, са неизгодни, призна Керемедчиев. Такива са договорите за търговия с различни стоки, които не прилягат на имиджа на „Български пощи", като капачки за буркани, галоши, чорапи. Ние не сме хоремаг, затова тези контракти ще бъдат прекратени, категоричен бе изпълнителният директор.
Нашата сила не е в дистрибуторската дейност, каза още той и даде за пример идеята в пощенските станции да се разпространяват и лекарства. Категорично съм против пощите да стават аптеки. Единствено може да се говори за договаряне с фармацефтични компании да доставяме стоките им, но не и да търгуваме с тях, обясни Керемедчиев.
Източник: Дарик