"Финализираме процедурата за 8-те линии на градския транспорт, предстои в идните дни да поканим спечелилия обществената поръчка - ДЗЗД "Градски транспорт Пловдив - 2020“, за да подпишем окончателния договор за срок от 8 години“, съобщи ресорният заместник-кмет
Тодор Чонов. Той припомни, че с това всички автобуси в градския транспорт на Пловдив ще бъдат с най-висок екологичен клас – EURO 6.
Междувременно областният управител
Дани Каназирева е разрешила удължаване на мярката на Община Пловдив за извършване на транспортната услуга за 8-те линии с временни договори за още 6 месеца, тъй като срокът на предишните споразумения от месец април изтича, а все още процедурата по обществената поръчка не е напълно приключила.
С подписването на договора за третия пакет от 8 линии (4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93) Община Пловдив ще има дългосрочни договори с избрания консорциум от превозвачи, където са заложени максимални изисквания за превозните средства. Автобусите ще бъдат със места не по-малко от 70 на брой, т.е. малките автобуси, т. нар. "щъркели“ ще излязат от обществения транспорт на Пловдив.
"Това е поредната крачка към стабилизиране на общинските превози и предоставяне на по-добра услуга за гражданите и гостите на града“, заяви
Тодор Чонов.
Община Пловдив продължава да разглежда последните новости и добри практики в други градове, включително и европейски по отношение на реалното внедряване електронно-билетната система.
"Ще продължим да използваме всичко въведено до момента, като надградим системата с модерни начини за плащане, безкондукторно таксуване и предоставяне на услуга, която да бъде удобна за гражданите“, заключи
Тодор Чонов.