ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
"Бистра" и нови спални вагони са новият комфорт във влака
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:44 / 20.05.2009Коментари (0)7598
Екстрите, които предлагат новодоставените 30 броя рециклирани германски спални вагони и вагони тип "Бистро", бяха представи от министъра на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителния директор на БДЖ - ЕАД Христо Монов на Централната гара в Пловдив днес, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

"Това е част от изпълнение на специалната ни програма за повишаване на качеството на предлаганата услуга. До пет години се предвижда да бъдат инвестирани 1 милиард и 200 милиона лева за доставката на 220 нови вагона, 50 електромотрисни влака и 20 локомотива", съобщи Христо Монов пред журналисти.

Новодоставените вагони отговарят на всички съвременни изисквания за безопасност, противопожарна сигурност и комфорт. Вратите на вагоните блокират автоматично при тръгването на влака, а след спирането му се разблокират. Разполагат с пожароизвестителна инсталация, която се задейства дори при дима от запалена цигара.

Новите вагони ще влязат в редовна експлоатация на 1 юни и ще бъдат включени в композиците на нощните влакове Пловдив - Варна, София - Варна, София - Кардам и София - Бургас. Трите вагона тип "Бистро" също ще бъдат прикачени в ускорените бързи влакове София - Варна и София - Бургас.

В края на юни предстои доставката на още 18 рециклирани спални вагона, а в завода в Септември в момента се подготвят технически още две "бистра". С доставката други 10 през следващите три години изцяло ще бъдат обхванати ускорените бързи влакове.

"Спалният вагон се състои от 11 кабини с по три спални места. През деня те могат да се използват като седящи, а през нощта - като легло. За да се осигури по-голям комфорт на пътниците, кабините могат да се съединяват по две", даде повече подробности шефът на дирекция "Подвижен жп-състав" в БДЖ Димитър Стоичков.

Това са първите спални вагони с климатична инсталация. Режимът се задава автоматично в зависимост от външната температура. Санитарните помещения са от затворен вакуумен тип, което отговаря на най-високите екологични изисквания, има и душ кабини. Цялата вътрешност на вагона е изработена от негорими материали. На по-високо ниво е и комуникацията между пътниците и обслужващия персонал, за да се потърси помощ от кондуктора или да се поръча чай или кафе.

Салон за консумация с бар има в "бистрата", където пътниците могат да си купят топли, студени закуски, различни напитки. Цените са много атрактивни - кафе еспресо струва 50 стотинки, а бирата - левче.

Осигурени са необходимите удобства и за трудноподвижни пътници и хора с увреждания. Пушенето във вагоните е абсолютно забранено.


(с) ПОТВ







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: