ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
"Бизнесът за Пловдив" твърдо против компенсациите от 3 млн. лева за превозвачите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:48 / 15.09.2021Коментари (2)5302
©
Позиция на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ относно градския транспорт в Пловдив:

"Транспортният комфорт и облекчаване на трафика в Пловдив са проблеми, които членовете на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ сме обсъждали и провеждали действия нееднократно. Винаги сме отстоявали позициите си в полза на обществото и бизнеса, като освен това сме оказвали съдействие на общинската администрация в множество направления.

Проблемът обаче с градския транспорт на Пловдив е въпрос, който засяга и показва не просто до къде се движи развитието на един голям европейски град, какъвто се стремим да бъде, а създава множество негативни предпоставки и последици както за обществото, така и за околната среда, в която живеем.

Ние, от СНЦ " Бизнесът за Пловдив“ отворихме темата за създаване на ОП "Градски транспорт“, което да поеме обслужването на транспорта в града, след като дългогодишната практика показва, че предоставяната до момента услуга не удовлетворява гражданите и гостите на Пловдив, а освен това влияе прекомерно негативно и на градската хазна, момент, който неминуемо се отразява върху данъците, които всички ние плащаме. Докъде са стигнали действията на съответните отговорни лица в тази посока?

Отворен остава въпросът във връзка с финансирането за въвеждане на електронната система за управление, работеща и полезна ли е в действителност? Същевременно линиите продълждават да бъдат в частни ръце, които договарят условията помежду си и създават трайно монополно състояние, което ощетява данъкоплатците с милиони левове всяка година, плащани за дотации, въпреки подписаните договори по предложени от превозвачите цени. Тук е мястото на НАП и АДФИ, както и на другите компетентни органи да предпиемат съответните действия и да се изведе на светло, какво се случва със средствата от продажба на карти и билети, компенсациите от общинския бюджет и субсидиите от държавата.

Тази порочна практика вреди на обществения интерес и води до репутационни и материални щети за града. Градските автобусни услуги се ползват от всеки един пловдивчанин или гост на града и е съсвем естествено да бъде ключов въпрос, чието разрешаване повече не търпи отлагане. Създаването на Общиснко предприятие, което да поеме градския транспорт и да води собствена транспортна политика, както други български градове като Варна, Бургас и Стара Загора, би пресякло съществуващите неблагоприятни тенденции в развитието на транспорта.

Ние, от СНЦ "Бизнесът за Пловдив“, сме твърдо против компенсациите от близо 3 млн. лева на превозвачите, докато не бъдат изведени на светло разчетите на загубите, счетоводните документи и анализи относно, какво точно се случва с разходите и приходите по предоставяната транспортна услуга.

В момент на световна епидемия, всеки един лев, който се харчи от държавната хазна, трябва да бъде съобразяван с нуждите на обществото за постигане на по- висока ефективност, като финансиране на различни по вид социални и образователни услуги, които често остават с по-нисък приоритет.

С увеличение на населението и развитието на града, става все по-трудно да се подсигури удобното и същевременно бързо придвижване на населението от точка до точка. Нуждите и потребностите на населението се изменят, за това е необходимо управата да имплементира устойчиви решения за развитието на градския транспорт, проблемите със задръстванията и замърсяването на въздуха. Основните пътни артерии на града са прекалено натоварени на ежедневно основание, а по улиците в центъра на Пловдив, както и в кварталите, става все по- трудно да се намерят места за паркиране. Поради тази причина хората започват да търсят алтернативни методи на предвижване. Автобусната градска система в момента остава непредпочитана опция, за това хората масово предпочитат да изтърпят трафика в собствения си автомобил, вместо в градския автобус. Задръстванията в града затрудняват всички участници в движението.

За да се промени тази отрицателна тенденция е необходимо да се даде приоритет на устойчивия във времето градски транспорт, като ще продължаваме да настояваме за непосредствени мерки от Община Пловдив и съответните органи, които да доведат до необходимата промяна, докато не постигнем резултат, който да удовлетворява обществото!".


Още по темата: общо новини по темата: 29
23.11.2022 »
23.11.2022 »
23.11.2022 »
23.11.2022 »
26.05.2022 »
25.05.2022 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
+2
 
 
Гражданите също сме против
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
51-ото Народно събрание
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: