По-малко от 1% са учениците в област Пловдив, които са отпаднали от образователната система. Това стана ясно по време на среща между представители на Министерството на образованието, РИО, общините в областта, директори на учебни заведения, на която всички се запознаха с Програма за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Според статистиката на около 70 хиляди ученици в областта, 500 напускат образователната система, което е около 0.80%.
Една от групите с повишен риск от отпадане е групата на децата, които не са включени в системата на предучилищното образование и подготовка. А най-много отпадат ученици в класовете от прогимназиален етап.
По данни на НСИ за 2012/2013 г. броят на напусналите училище деца от прогимназиална степен са 1434 в цялата област.
Според представители на РИО има различни причини за отпадането на децата от училище. В най-малка степен това е слабият успех, следван от натрупани отсъствия. Най-голяма при отпадане от училище е групата на учениците, които са прекъснали образованието си по семейни причини. По семейни причини според НСИ през 2012/2013 г. са отпаднали 205 ученици, което е около 59% от всички отпаднали в областта.
Специалистите отчетоха, че доста уязвима по отношение на образованието и отпадането от училище е групата на ромските деца. Един на всеки десет от тях никога не е посещавал училище. Голяма част от ромските ученици са сред отпадналите. Причините за това са различни - липса на мотивация, липса на мотивация у родителите да образоват децата си и други.
В последните две години драстично се е увеличил броят на учениците, напуснали училище заради заминаване в чужбина.
На база тези данни експертите са разработили програма, която цели намаляване броя на децата, които напускат училище. За да се постигне тази цел, на днешната среща се разработи споразумение за сътрудничество между различните институции - общини, РИО, директори на училища, образователно министерство.
Споразумението ще бъде подписано през декември. А директорката на РИО Иванка Киркова призова всяка институция да се включи и всички заедно да търсят решение на проблема с отпадането от училище. Тя призова и към всеки отделен случай да се подхожда индивидуално, така успехът ще е по-добър.