Бъдещето на резерват "Старинен Пловдив" е в публично-частното партньорство, според управата

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
11:30 / 11.05.2007
1126
Виждам бъдещето на развитието на резерват "Старинен Пловдив" в публично-частното партньорство. Това каза Весела Илиева, директор на Управление "Старинен Пловдив". "Когато една община не може сама да се справи, търси други начини. Оттук нататък е въпрос на контрол, на взаимна изгода, защото е съвсем естествено и частният бизнес да има някаква полза", поясни тя. Началото на това публично-частно партньорство е добро и ние ще проследим неговите резултати в бъдеще.

Публично-частното партньорство е един от пътищата, а другият е използването на структурните фондове. Те не са за реставрация и консервация - средствата от тях са за дейности и нови работни места, поясни Илиева.

Весела Илиева каза, че вече се работи по реставрация на къщите, които миналата година Община Пловдив апортира в смесеното дружество Пълдин Туринвест. "Състоянието на къщите беше страшно, аз не бях влизала в тях преди, тъй като се водеха дела. 10 години "Старата къща" и "Старите занаяти" са били затворени. Когато влязохме вътре, аз се разплаках в буквалния смисъл на думата. Всичко беше разбито, изоставено, станало свърталище на инсекти и опасно за живота. От Каблешковото училище, ако знаете, що боклук се извади...", разказа тя.

По думите й - от особено значение за развитие на "Старинен Пловдив" е т.нар. „Живо културно наследство" - това, което хората помнят от тук, не е само визията на къщите, у тях остава преживяването. "Новото в целия свят е развитието на творческите индустрии. Творческата индустрия е дизайнът, модата, културното наследство, туризмът и всичко свързано с тях - рекламата, телевизията, филмопроизводството. Брандът, който направихме за Пловдив, е точно "Creative Plovdiv" - Творческият Пловдив. Брандът е проекция в бъдещето - той показва не само сегашното състояние на нещата, а и прави проекция в бъдещето. "Creative Plovdiv" означава и действие", каза Илиева.

На въпрос - как бихме могли да използваме културното наследство, творческите индустрии и структурните фондове, Илиева поясни: Създаването на "Workspace", или на български "Работно пространство", и създаването на нови работни места, чрез които ние правим реплики на движими паметници на културата, продаваме ги, съответно - оживяваме Стария град - правим работилници, които хората посещават и виждат как се създават тези неща с древните техники и т.н. Според мен това е бъдещето на Стария град.

"Преди две години е правено проучване от Община Пловдив, в което са участвали 24 града. Целта е на изследването е да се разбере какво мислят жителите на тези градове за Пловдив като туристическа и бизнес дестинация, какво познават в Пловдив. Събитията, които те посочват на първо място, са Вердиевият оперен фестивал на Античния театър и Празникът на Стария град. Човек сам може да си направи изводите. Празникът на Стария град е на улицата - хората помнят преживяването, т.е. това, което сме им дали, а не само това, което сме им показали. Това е моята теза и тезата на моите колеги за бъдещето на Стария Пловдив", каза Илиева. Интервюто е на Агенция "Фокус".


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Пловдив:
Стряскащи кадри от катастрофата в Пловдив, при която загина 34-го...
Млад мъж е загинал при жестоката катастрофа край Полиграфията
Пореден инцидент с усукана кола около стълб в Пловдив, говори се ...
Ексклузивно: Не приеха Небет тепе заради некачествено изпълнение!...
След тричасова транспортна блокада: Възстановиха движението през ...
Съединиха двата края на новия Бетонен мост!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).