© Plovdiv24.bg | | Обединението от "Нет инженеринг" (Италия) и "Трансгео" (България) спечели търга за консултант на проекта за изграждане на интермодален терминал в Пловдив с цена 2.4 млн. лева с ДДС.На 7 юли бяха отворени ценовите оферти на преминалите проверката за техническа пригодност на документацията участници в търга. От шестте фирми и консорциуми до представяне на ценови оферти достигнаха два консорциума с чуждестранно и българско участие. Офертата на втория одобрен - "Консултант за интермодален терминал Пловдив", в който участват испанската "Иберинса" (фирмата работи по техническата помощ за жп проекта Видин - София) и българските "Транссистем" ООД и "Геотехноинженеринг" ООД, е 2 551 200 лева с ДДС, със 151 200 лева повече от предложението на италианско-балгарското обединение на "Нет инженеринг" с "Трансгео".
Техническата помощ, която ще се изпълнява от "Нет инженеринг", се състои от прединвестиционно проучване, финансови и икономически анализи, разработване на идеен проект, проучване на възможности за финансиране чрез схеми за публично-частно партньорство, подготовка на тръжна документация, за които индикативният бюджет беше 1.6 млн. евро.
Като спази правилата, комисията не отвори ценовите оферти на останалите кандидати, които не преминаха техническия тест. Това са: - "Проджект мениджмънт"ООД, в чийто състав е българското представителство на едноименната ирландска компания и трите български фирми "Перикъл 2003", "МС Тритон", "Екорис Саут Ист Юръп".
- Обединението "Судоп" - ТЕ е съставено от чешката "Судоп" - Прага, и българската "Транс ел. инженеринг". В съдружие двете фирми са консултант на жп проекта Пловдив - Бургас, а в консорциум с още български и френски фирми изпълняват техническата помощ за жп линията Горна Оряховица - Мездра.
- Консорциум "Инп - Ек" обединява френската "Инжероп" и българската СД "Екип 2000 - Котов и сие". Заедно с"Хай пойнт рендел" "Инжероп" е консултант на Дунав мост 2.
- Компанията "Дойче бан интернешънъл" - експертите смятат компанията за институция в бранша.
Тъй като основният критерий при спазени технически правила е цената на предложението, комисията не обяви публично мотивите за отпадането на четирите участника. Радослав Иванов, председател на комисията, съобщи, че участниците ще бъдат уведомени за решението на оценителите писмено, като към него ще бъдат приложени и мотивите за неодобрението на съответната фирма.
Изненадани от резултата бяха представителите на "Дойче бан интернешънъл". Според проект мениджъра на компанията Филип Тентроп, след като фирмата се запознае с мотивите на тръжната комисия, ще реши дали да обжалва решението на оценителите.
Техническите оферти бяха представени на 8 май и за краен срок за работа по тях и отваряне на ценовите предложения беше определен 5 август. Почти едновременно с техническите оферти за Пловдив бяха отворени и предложенията за интермодалния терминал в Русе. Очаква се резултатите от работата на комисията и обявяването на цените да станат към края на юли - началото на август.
Интермодалните терминали в Пловдив и Русе, както и техническата помощ за жп линията Русе - Варна се финансира от Европейската комисия по линия на проектите на трансевропейската транспортна мрежа (ТЕN-T).
Източник: в. "Строителство Градът" |