Българското участие в One Dance Week | ||||||
| ||||||
ИДЕНТИЧНОСТ, 29 август, 20:00, Тютюнев склад, е авторски проект на Ирина Голева, който играе (буквално и метафорично) с фолклорните основи на българския идентитет, усилено подхранвани и от културните политики на държавата, която привижда традицията като най-ценния и консенсусен материал за поддържане на национална цялост. Дали наистина "потури" и "пояс" описват изчерпателно днешният българин? Ирина и Огнян Голеви танцуват народни танци под съпровода на гъдулката на Христина Белева, но разкъсват ритъма с неочаквано сблъскване или изненадващо разголване, които разстройват благоприличието и спокойствието на идентичността, обезопасена в сигурната и социално благовидна традиция. НАШЕТО ПОСЛЕДНО ПА ДЕ ДЬО - 30 август, 17:00, Драматичен театър - Пловдив, на Ива Свещарова и Вили Прагер е едновременно коментар, ремикс и израз на почит към работата на една от примите на съвременния танц в България - Галина Борисова. Авторите на представлението репликират своенравния хореографски почерк и естетически нагласи на Галина Борисова - иронията, потъпкването на авторитетите, акцента върху неперфектното и авто-саботажа, включването на "непохватното" в движенческата икономия. АНТИГОНА - ТОВА СЪМ АЗ - 31 август, 15:00, Тютюнев склад, е солов спектакъл на самата Галина Борисова, в който тя се занимава с основанията на трагедията - непримиримия сблъсък между личностното и политическото - и как те отекват днес. Хореографката е тръгнала в много интересна и различна от досегашния й опит посока - към изобилното слово, на което партнират деликатни, прости движения, като цялата конструкция е разстроена от внезапни намеси на ирония и гротеска, традиционно присъстващи в работата на Борисова. BIG GUN - 31 август, 18:30, Дом на културата, на Мартин Пенев и Станислав Генадиев е танцова пародия, която играе с образа на боеца-герой -- вдъхновение и култ, символ на силата, волята, мощта и властта, подхранвани от разнообразните му превъплъщения в електронните игри. Класически тренираното тяло на изпълнителя се подлага на нелепи, на моменти дори просташки, действия; мустачките и гигантското мултифункционално оръжие, което има всевъзможни предназначения - от стрелба до съхраняване на фасове, създават пародийния ефект. NO MOVEMENT. NO SOUND - 30 август, 14:00, Драматичен театър - Пловдив, на Ида Даниел е минималистично изследване на напрежението, което се създава на границата между движението и неподвижността, светлината и тъмнината, тишината и звука. Двамата изпълнители на сцената се движат между две полета - цифрово и аналогово, преминавайки от едната крайност - на пасивност и сливане със средата, към другата - желанието за активност, промяна, авторство. В минимализма на изразните средства отеква всяко вдишване. То сгъстява въздуха и го изпълва с образи, родени в личната памет. MAYDAY - 5 септември, 20:00, Държавна опера - Пловдив, е последният спектакъл на хореографа Живко Желязков, който вече демонстрира устойчив интерес към смесването на танца с дигитални изразни средства. Една от големите теми в работата му е съвремието в неговата сложност, нехармоничост, дори истеричност. MAYDAY е поредният "вик за помощ" за справяне с отчуждението, хаоса, непосилността на хиперкомуникацията, която вместо да свързва, разделя. Тази "аварийна" ситуация се преживява на сцената в телата на танцьорите през прецизно разграфени, трескави движения, зад които се утаява копнежът за спокойствие и плавност. МОНОЛОГ ЗА ДВАМА и КОПНЕЖ - 31 август, 14:00, Драматичен театър - Пловдив, са две поетични танцови миниатюри на пловдивската компания Дуенде, които илюстрират през средствата на танца емоционалността, първичните желания и копнежи на всяко човешко същество за близост, за хармония, за сливане и същевременно за изява и отстояване на индивидуалността. THE JUNGLE. PLOVDIV IS BURNING! - 29 август, 23:00, клуб Stage 51, e първата собствена продукция на ONE DANCE WEEK. Хореографът Красен Кръстев, базиран в Швейцария, поставя в България за първи път от 20 години насам. Той събира на една сцена танцьори с много различен опит и умения. Биографиите на селектираните артисти са разнообразни, а Красен залага на идеята сценичното им присъствие да се смеси по непредсказуем начин, да излъчва неопитоменост и непридвидимост. Вдъхновен от филма на Джени Ливингстън "Paris is Burning"(1990), той осигурява пространство за свободен личен израз на танцьорите, които смело се промъкват във всевъзможни образи и състояния. Заедно с изпълнителите публиката ще преживее танца във всички негови емоции и форми - забавление, изкуство, общуване, необходимост. THE JUNGLE. PLOVDIV IS BURNING! е модул от "Dance connected - създаване на капацитет за укрепване и разнообразяване на българската съвременна танцова сцена" - проект на Фондация "Едно за Култура и Изкуства", който се реализира с финансовата подкрепа на Конфедерация Швейцария чрез Фонд за партньорства и експертна помощ (TF PEF). Тази година в рамките на Българския шоукейс ще се проведе професионален форум с включва лекции и дискусии, посветени на различни аспекти от съвременния танц. Форумът цели да създаде динамична платформа за обмен на професионален опит и добри практики в сферата на танца от различни перспективи - на хореографа, на мениджъра, на теоретика. Посетителите ще имат възможност да чуят едни от най-изявените практици и теоретици на танца от Швейцария и България. |
Още по темата: | общо новини по темата: 101 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5739) | 58% | |
Не (3185) | 32% | |
Не мога да преценя (938) | 10% |