ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Бум на туристи в Пловдив, ново приложение рекламира културния живот на града
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:58 / 30.05.2024Коментари (2)4431
© Plovdiv24.bg
Нова платформа подобрява работата на отдел "Култура" в Пловдив при разпределянето на средствата чрез културния календар, които са в размер на 7 млн. лв. за различните проекти през годината. Целта на създаване на платформата е да се опрости начинът на кандидатстване, процесът да бъде максимално прозрачен и да се направи база данни, архив на всичко, което се случва в културния живот на Пловдив по Културния календар всяка година.

Това обяви заместник-кметът Пламен Панов по време на пресконференция, предава репортер на Plovdiv24.bg. Той припомни, че кандидатстването по културния календар е до 31 август, а платформата ще даде възможност да се наблюдава и да се предоставя цялостен отчет на дейностите, който ще бъде представен в новия сайт culture.plovdiv.bg.

“Пловдив бележи ръст и в сферата на туризма през първите 3 месеца на 2024 година", отбеляза още заместник-кметът, представяйки по-подробни данни в цифри:

Реализирани са общо 136 180 нощувки, от които 91 175 от българи и 45 005 от чужденци. Това бележи ръст от 6% с предходната 2023 година и 5% в сравнение с реализираните нощувки през 2019 година.

“Новото приложение се казва "АртиФакт Пловдив“. Неговата цел е да накара все повече и повече хора от близко и далеч да дойдат в Пловдив и да се запознаят с неговата прекрасна история, култура и изкуство.", каза създателят инж. Мартин Матев.

Използвано е нещо иновативно под формата на интерактивна куест игра с обогатена/добавена реалност. В приложението са включени 141 експоната, от които 121 са с добавена реалност, а 20 са 3Д модели. Те се намират в общо 12 сгради, за които има карта. За да стимулира интереса към играта са предвидени 2 опции за награда - голяма награда, малка награда, като има възможност просто да се използва играта като гид и интерактивно разглеждане на експонатите, както и да се рестартира времето за игра.

Специално за приложението е изработен герой (талисман) на име Фили. Той представлява твой приятел, който те води през цялото време в приложението, играейки ролята на най-стария жител на града под тепетата.

“Програма “Култура" на Община Пловдив дава възможност, както на културните институции в града, така и на неправителствения сектор да участва в културния живот на града. Нашата цел бе този процес на кандидатстване да бъде по-лесен и прозрачен, едновременно с това да бъде създадена една база данни на всички възможни финансирани проекти от общината и резултатите от тях", допълни Йоханес Артинян.

На 4 юни ще се състои първото обучение на културни оператори за работа с платформата, за да може от 1 август, желаещите да подават документи по К1 "Фестивали и значими събития“ чрез нея. До края на настоящата година все още ще може да се кандидатства и по стария начин – на хартия и по ел.поща. 

Приложението към момента вече е достъпно за ползвателите на Android и iOS, като към момента е само на български език. Предстои да бъде разработено и на английски.

В проекта на Община Пловдив "Културното наследство на Пловдив, представено в ревитализирани, реставрирани и реновирани места“, финансиран от ФМ на ЕИП 2014-2021 г., участват 7 културни институции - Градска художествена галерия, Регионален исторически музей, Регионален археологически музей, Регионален етнографски музей, Регионален природонаучен музей, Народна библиотека "Иван Вазов" и ОИ "Старинен Пловдив".

Партньор на общината е Cross-Cultural Introduction AS (CC-Intro AS) от Норвегия. 

Повече за приложението можете да гледате в прикаченото видео:








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Както всеки бизнес и туризма трябва да знаеш как да го управялваш, за да има пари за хората, за бизнес, за държавата и всички да са доволни. Повече туристи винаги е по-добре за бизнеса.
0
 
 
Туристи, туристи, и после не се чудете що в Пловдив сме с най скъпите цени на хранителни продукти. Търговците това и чакат. То за туристите евтино ама за нас скъпо. По заведенията същата работа, половин домат с 1/3 краставица 10лв. Какво печелим пловдивчани от тези туристи - завишени цени на всичко, от трите пръста - средния.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: