Бърза помощ приема хиляди фалшиви обаждания на ден
Само 400 от близо 1500 обаждания на ден са за действително неотложни случаи, съобщи за Дарик директорът на пловдивския Център за спешна помощ д-р Иван Стойнов. По думите му, това затруднява работата на екипите, които често навъртат километраж заради фалшиви повиквания. Диспечерите са подложени на обиди и заплахи от страна на гражданите, ако откажат да изпратят линейка или насочат пациента към преглед в болница.
Съществува строг алгоритъм за приемане на обаждането, което се прослушва и от лекар, за да се прецени сериозността на случая. Проблемът може да се ограничи с въвеждането на телефон 112 и ние да приемаме само действително спешните обаждания, каза още д-р Стойнов. Информацията е на Дарик радио.