Бутат Бетонния мост до 2020 г., правят пробив под Централна гара

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (33)
16:02 / 08.02.2013
20371
До 2020 г. Бетонният мост ще бъде съборен, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Премахването на съоръжението се налага, тъй като с височина от 6 метра не отговаря на новите стандарти за преминаване на влаковете, разясни зам.-кметът Димитър Кацарски. Той обаче уточни, че това ще стане след изграждането на транспортния възел под Централна гара. 

Дискусията беше част от провелия се днес втори обществен форум за обсъждане на предложения за проектите, които ще бъдат реализирани в рамките на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Пловдив. Освен това се предвижда и изграждането на развръзки на надлез "Родопи", които ще допринесат още повече за отпушването на трафика в тази част на града, допълни още Кацарски.

Както вече писахме, районът около Централна гара е една от трите градски зони, определени от консорциум "Пловдив 2020", работещ по проекта за Интегрирания план за развитие на града, по който Пловдив може да усвои 500 млн.лв. еврофинансиране до 2020г. Експертите предвиждат изграждане на комуникационно-транспортен пробив,  свърващ "Васил Априлов" и "Македония", минаващ под жп гарата, както и изграждането на подземни публични пространства. В проекта се включва реконструкция, рехабилитация, градско обзавеждане и изграждане на туристически информационен приемен център "Предгаров площад" с благоустрояване на озелени площи от бул. "Христо Ботев". 

Разработката включва и изграждането на "Южна тангента" от бул. "Коматевско шосе" до надлез "Родопи", и развръзки с бул. "Македония" на подземното ниво на преминаване под жп гарата, както и второстепенни транспортни връзки към улиците "Петър Динеков", "Кукуш", "Бачо Киро" и "Одрин". 
 
По време на пресконференция, дадена от председателя на ОбС Пловдив арх. Илко Николов, зам.-кмета Димитър Кацарски и арх. Белин Моллов - ръководител на "Пловдив-2020", бяха представени проектите, предложени за включване в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Пловдив, техническите задания за които трябва да са готови до края на месец април. Финансирането на проектите ще е изцяло по евро програми, а изграждането им трябва да стане факт до 2020г. 

Районът около Централна жп гара условно е наречен "Зона за въздействие с публични функции с висока обществена значимост". Зоната с преобладавщ социален характер обхваща първа градска част и в нея се включват например двата големи централни булеварда "6-ти септември" и "Цар Борис Трети Обединител", както и осигуряването на достъп до остров "Адата".Третата зона с потенциал за икономическо развитие е терен в кв. "Гладно поле, включващ няколко улици.

Интегрираният план за градско възстановяване и развитие с времеви хоризонт - 2020 г. трябва да бъде изработен до 30 юни 2013 г. Чрез него  ще се кандидатства пред отворените оперативни програми за усвояването на милионите от Пловдив.


Виж коментарите (33)

Още по темата (372):
05.04.2025 Работи се по пробива под Централна гара в Пловдив
18.03.2025 Кметът влезе в новия тунел под гарата, за да види пробива отвътре
08.03.2025 Тежка техника дълбае северния подход под гарата
04.03.2025 Две нови пасарелки в Пловдив
18.02.2025 Правят първите пет коловоза на Централна гара
16.02.2025 И сам багерът е багер на най-приоритетния в момента проект за Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Клиника "Медикус Алфа" за починалото дете: Появиха се усложнения
В пловдивско училище обявиха обучение по японски език
РЗИ Пловдив се самосезира за починалото дете
Кметът разпореди ограничаване на автомобилите в Стария Пловдив
Лекарска грешка довела до смъртта на детенцето в зъболекарския ка...
Много пияна дама подкара колата си по жп линии в Пловдив


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).