ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Бутат Бетонния мост до 2020 г., правят пробив под Централна гара | ||||||
| ||||||
Дискусията беше част от провелия се днес втори обществен форум за обсъждане на предложения за проектите, които ще бъдат реализирани в рамките на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Пловдив. Освен това се предвижда и изграждането на развръзки на надлез "Родопи", които ще допринесат още повече за отпушването на трафика в тази част на града, допълни още Кацарски. Както вече писахме, районът около Централна гара е една от трите градски зони, определени от консорциум "Пловдив 2020", работещ по проекта за Интегрирания план за развитие на града, по който Пловдив може да усвои 500 млн.лв. еврофинансиране до 2020г. Експертите предвиждат изграждане на комуникационно-транспортен пробив, свърващ "Васил Априлов" и "Македония", минаващ под жп гарата, както и изграждането на подземни публични пространства. В проекта се включва реконструкция, рехабилитация, градско обзавеждане и изграждане на туристически информационен приемен център "Предгаров площад" с благоустрояване на озелени площи от бул. "Христо Ботев". Разработката включва и изграждането на "Южна тангента" от бул. "Коматевско шосе" до надлез "Родопи", и развръзки с бул. "Македония" на подземното ниво на преминаване под жп гарата, както и второстепенни транспортни връзки към улиците "Петър Динеков", "Кукуш", "Бачо Киро" и "Одрин". По време на пресконференция, дадена от председателя на ОбС Пловдив арх. Илко Николов, зам.-кмета Димитър Кацарски и арх. Белин Моллов - ръководител на "Пловдив-2020", бяха представени проектите, предложени за включване в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Пловдив, техническите задания за които трябва да са готови до края на месец април. Финансирането на проектите ще е изцяло по евро програми, а изграждането им трябва да стане факт до 2020г. Районът около Централна жп гара условно е наречен "Зона за въздействие с публични функции с висока обществена значимост". Зоната с преобладавщ социален характер обхваща първа градска част и в нея се включват например двата големи централни булеварда "6-ти септември" и "Цар Борис Трети Обединител", както и осигуряването на достъп до остров "Адата".Третата зона с потенциал за икономическо развитие е терен в кв. "Гладно поле, включващ няколко улици. Интегрираният план за градско възстановяване и развитие с времеви хоризонт - 2020 г. трябва да бъде изработен до 30 юни 2013 г. Чрез него ще се кандидатства пред отворените оперативни програми за усвояването на милионите от Пловдив. |
Още по темата: | общо новини по темата: 342 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 09.02.2013 г.
-1
на 08.02.2013 г.
+7
на 08.02.2013 г.
+11
на 08.02.2013 г.
+2
на 08.02.2013 г.
+7
на 08.02.2013 г.
+2
на 08.02.2013 г.
+13
на 08.02.2013 г.
+11
на 08.02.2013 г.
+4
на 08.02.2013 г.
+3
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5400) | 59% | |
Не (2936) | 32% | |
Не мога да преценя (872) | 9% |