Разработката за цялостния проект за "Васил Априлов", изключително важен според Тотев за града, включва асфалтиране и изграждане на пътното платно с габарити 14 метра, при съществуващи в момента 12 метра. В участъка от Гарата до "Пещерско шосе" булевардът ще с две платна с по две ленти без разделителна ивица, а от "Пещерско шосе" до "6-ти септември" - две платна с по три ленти.
Стремежът е да се запазят максимално чинарите по "Васил Априлов" в участъка от "6-ти септември" до "Пещерско шосе". Затова се предлага да има разделителна ивица с широчина от 5 метра, в която да останат дърветата, разположени от западната страна на пътната ивица. Двупосочна велоалея с широчина от 2 метра ще бъде разположена от западната страна на "Васил Априлов".
Запазва се кръговото на бул. "Любен Каравелов" с "Васил Априлов", предвижда се реконструкция на светофарната уредба на "6-ти септември", изграждане на нова такава на "Данаил Николаев", на бул. "Свобода" и реконструкция на светофарите на "Пещерско шосе".
"За проекта за "Васил Априлов" и Голямоконарско шосе се говори от десетки години. Това са два много важни обекта за Пловдив, за които Община Пловдив задели голяма част от бюджета си за създаване на проектна готовност. Тези два булеварда определят визията на най-ползваната входно-изходна артерия на града, а и не само. Над 500 000 жители на общините Пловдив и "Марица" минават оттам. Това е вратата на Пловдив към света, а именно към магистрала Тракия", изчерпателен беше преди време по темата кметът.
Той наблегна на факта, че е много важно да се знае, че проектът за "Васил Априлов" и Голямоконарско шосе е общинска и междуобщинска пътна мрежа и не може да бъде финансиран по оперативни програми. Затова финансирането от близо 40 млн.лв. за Голямоконарско и около 15 млн.лв. за "Васил Априлов" ще се осигури от републиканския бюджет.
"Смятам, че до такава степен сме се аргументирали пред държавата защо е толкова важен този проект, че няма значение как ще се казва финансовият министър, за да бъде договорено през август финансирането", категоричен бе тогава Тотев.
Още по темата (179): | |