© Plovdiv24.bg |
Частта на ул. "Капитан Райчо" от "Цар Борис III Обединител" до ул. "Петко Д. Петков" става еднопосочна, научи репортер на Plovdiv24.bg. Разрешено ще бъде влизането от булеварда към улицата, но само за няколко метра, тъй като задължително ще се прави ляв завой по "Димчо Дебелянов" - първата пресечка на "Капитан Райчо", от която също ще може и да се излиза на булеварда, разясни зам.-кметът Александър Държиков. Промяната е само една малка част от Генералния план за организацията на движението (ГПОД) в Пловдив, който вече окончателно е одобрен на заседание на ЕСУТ в Община Пловдив и е 80 страници.
Намерението на експертите от "Мотт Макдоналд" (фирмата, изготвила ГПОД) еднопосочна да стане и ул. "Гладстон" в посока изток-запад не е прието и улицата остава двупосочна. "Това е основна пътна артерия и правенето й еднопосочна ще натовари съседните улици в района", заяви в тази връзка преди време за Plovdiv24.bg зам.-кметът и допълни, че мнението му се припокрива със становището на КАТ Пловдив. Кръстовището "убиец" до хотел "Лайпциг" ще се регулира със светофари, а същото такова на "Руски" и "Данаил Николаев" остава, както е до сега.
Предвидената еднопосочност по бул. "Копривщица" в "Западен" ще стане само при реализиране на кръговите движения на 3-те жп прелеза там, категоричен беше още Държиков. Той отново уточни, че кръстовището на Сточна гара остава както е сега, тоест регулирано със светофари и идеята за изграждането на същото такова на две нива засега отпада. Отворен за движение ще бъде и тупикът на "Данаил Юруков", улицата, заради която бившият зам.-кмет Александър Долев произнесе крилата фраза "Глас народен, глас божи".
Отваряне на ул. "Богомил" към бул. "Цар Борис III Обединител" чрез уширение и допълнителна лента отпада:
"Ако това стане, то тогава идващите от "Найчо Цанов" и "Христо Ботев" трябва да бъдат много внимателни и да се съобразяват с излизащите автомобили от "Богомил", коментира преди време със загриженост Държиков.
Районът около "Събота пазар" вече е еднопосочен, а знаците, указващи новите правила за движение, там вече са поставени.
Разширява се и "Синята зона" в града. Тенденцията е обхватът й да стигне 2300 паркоместа. Срещу такса от един лев на час с билет или 1,20 лева с SMS вече ще се паркира и от двете старни на ул. Иван Вазов" в участъка от "Авксентий Велешки" до Централна гара, уличките около бившия Синдикален дом и около сградата на ОбС на града.
Премахват се и много излишни знаци в града, като този на ъгъла на "Авксентий Велешки" и "Филип Македонски". Последната също става Синя зона.
По предложение на Държиков, Генералният план за организацията на движението в Пловдив ще бъде внесен на заседание на ОбС на града, където "Мотт Макдоналд" ще го презентира. Зам.-кметът беше категоричен, че липсата на такъв досега е основната причината за хаотичното движение на доста места в града. Той поясни, че отделните районни администрации, съвместно с РПУ-та ще преценят в каква последователност ще реализират предложенията, заложени в плана.
Припомняме, че както вече ви информирахме нееднократно много еднопосочност в 6-те района на града, изцяло пешеходни зони в Центъра на Пловдив, удвояване на "Пещерско шосе" и нов мост над р. Марица бяха само част от идеите за изготвянето на Генералния план за организацията на движението в Пловдив.
Кварталът, заключен между карето на улиците "Капитан Райчо", "Родопи", "Света Петка", бул. "Княгиня Мария Луиза" и бул. "Цар Борис Трети Обединител", става изцяло еднопосочен. Това предложение е добро, тъй като така се увеличава броят на паркоместата, коментира преди време за репортер на сайта зам.-кметът Александър Държиков.
8 от улиците до бившите Хали на Малката главна стават изцяло пешеходни зони. Настилката ще е от плочки, а останалите пътни артерии в "Капана" стават еднопосочни.
Специалистите от "Мотт Макдоналд" са дали и предложение за удвояване на бул. "Пещерско шосе", което ще се реализира чрез разширение на едното платно на булеварда. Най-вероятно за целта ще се наложи отчуждаване на земи в района Изграждането на нов транспортен мост над р. Марица също е залегнало в предварителния план на фирмата.
От "Мотт Макдоналд" бяха представили подробни схеми, засягащи организацията на транзитното движение, системата на масовия градски транспорт, режимите, забраняващи движението по някои улици, велосипедното движение, посочност и предимство на движението, системата на светофарните уредби, режимите на престой и паркиране, пешеходното движение. |