Бенефициент на средствата по двата проекта е НК "Железопътна инфраструктура".
Проектант и строител на третата част от железопътния проект Пловдив - Свиленград с дължина около 19 км е чешката компания "ОХЛ ЖС" АД. Договорът беше подписан от генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Антон Гинев и от генералния директор и председател на управителния съвет на "ОХЛ ЖС" АД Михал Щефл. Проектът е предвиден за финансиране от Кохезионния фонд по приоритетната ос за развитие на железопътната инфраструктура по трансевропейските и основните транспортни оси. Стойността му е 69 999 666 лв. (без ДДС), индикативният бюджет в транспортната програма е 35 млн. евро.
Географската информационна система ще бъде проектирана от смесения консорциум "Евро Гео Рейл". Проектът ще се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез по приоритетната ос за техническа помощ. Стойността на договора е 7 760 000 лв. (без ДДС). Той беше подписан от Антон Гинев и управителя на консорциума "Евро Гео Рейл" Йордан Йорданов, който е и изпълнителен директор на "Контракс" ЕАД.
Проектът за жп линията Свиленград - турска граница ще продължи 24 месеца. Дейностите по него ще бъдат извършени на три етапа. Скоростта, с която ще могат да се движат влаковете след завършване на проекта, е 160/200 км в час.
Тръжните документи на трите участника за Свиленград - турска граница, без ценовите оферти, бяха отворени на 24 февруари. Конкурираха се сдружение между италианската С.М.С. и българските "Трейс" и "СК 13", фирмата "ОХЛ - ЖС", Чехия, и гръцката "Терна".
Това е третата част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград" на обща стойност 340 млн. евро. Първата част от Крумово до Първомай се изпълнява от "Терна", втората - от Първомай до Свиленград, от италианската "Асталди".
Договорът за географската информационна система (ГИС) е с продължителност 18 месеца, договорът трябва да бъде изпълнен до ноември 2010 г., в търга са участвали два консорциума. ГИС ще осигури определянето на обектите на жп мрежата и установяването на тяхното местоположение в пространството, както и извършването на геоанализи и ефективно управление на инфраструктурните операции. Системата позволява следенето на обекти в реално време, постигането на високо технологично управление на влаковата работа, дейността в гарите и управлението на капацитета, разясниха експертите от НК "Железопътна инфраструктура". Проектът ще се проведе в четири етапа: проектиране на ГИС, заснемане на жп инфраструктурата, изграждане на ГИС, внедряването й.
Транспортният министър Петър Мутафчиев, който присъства на подписването на двата договора, каза, че големият жп проект Пловдив - София, за който сега се изпълнява техническа помощ по програма ИСПА, е в етап на активна подготовка. Апликационната форма ще бъде предадена в Европейската комисия в края на лятото и през септември се очаква обявяването на строителния търг за обекта.
Източник: в."Строителство градът"