ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Читател: Чаках автобус 80 минути, но не издържах на студа и си хванах такси!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:11 / 29.12.2011Коментари (35)12226
© Plovdiv24.bg
На редакционната поща на Plovdiv24.bg получихме дълго писмо от разочарован пловдивчанин, който споделя наблюденията си за проблемите на градския транспорт, за отношението на кондуктори и шофьори към пътниците, както и за редовността (или по-скоро нередовността) на автобусите в Пловдив. Публикуваме мнението почти без никаква редакторска намеса, оставяйки изводите на Вас:

Уважаема медия, пиша Ви, за да споделя с вас проблем, свързан с градския транспорт в Пловдив. Пиша Ви, защото смятам, че чрез вас, "четвъртата власт", този проблем би придобил публичност. Надявам се благодарение на вашите репортери този казус да се реши, защото гласът на нас - обикновените граждани - трудно се чува, а е рядък случай да изразим позициите си публично пред обществото.

Нека да премина към конкретния проблем. Известно е на всички нас, които работим и живеем в град Пловдив, че съществуват множество проблеми, свързани с обществения транспорт в града. Постоянно сме свидетели на изключително количество от грубости и арогантност от страна на служителите във въпросните транспортни фирми. Толкова често се сблъскваме с всичко това, че много от гражданите се отказват от борбата да защитят своите права. Надявам се моето писмо да възвърне желанието на гражданите да участват по-активно в обществения живот и в защитата на собствените си права, а фирмите монополисти да осъзнаят, че са избрани да обслужват интереса на обществото, а не то техния.

Кондукторите се държат по ужасно груб начин и изглежда, смятат, че не са на работа, а прекарват времето си на служба, за да закусват, разговарят по телефона и да слушат музика. Всеки, който е родовен пътник в градския транспорт, е свидетел на подобни неща. При това всичко не се изчерпва дотук, но "прекрасните" ни кондуктори не таксуват някои пътници, които, изглежда, са в близки роднински, а може би и приятелски отношения с тях. Но за сметка на тях редовният пътник си плаща билета, както трябва и да е, но не получава билет. Или по-точно казано парите не отиват там, където трябва, а в тъмния джоб на кондуктора. Имало е случаи, когато тези служители са отказвали да ти върнат ресто, не защото не могат, а за да го приберат за себе си.

Следващия проблем нередовността на автобусите. По повечето линии се чака повече от обявеното. Точно преди два дни имаше такъв проблем и той предизвика у мен желанието да Ви пиша, защото, както се казва, той бе "черешката на тортата". Чаках доста дълго време автобус №15, пристигна след около 20 минути, при все, че е обявено на новите табели време за чакане до 15 минути. Пътувах, автобусът спря на спирката на бул."6-ти септември" и там се качи разгневена жена. Тя сподели, че е чакала над 40 минути, докато автобусът пристигне. Но "милият" кондуктор и "добрият" шофьор се нахвърлиха върху нея и обявиха казаното за измислица. През това време се беше качило малко момиченце, около тригодишно, заедно със своята майка.

Майката даде на детето си картите, за да ги покаже, а то с леко закачливо гласче се опита да извика кондукторката. Но, изглежда, кондукторката не осъзна възрастта на детето и повелително му каза:

"Не се говори така, а се казва: Госпожо, ако обичате ще дойдете ли?" Още малко и децата да им се молят на кондукторите! В същото време нейната дружка, имам предвид на кондукторката, която се возеше без пари, се ухили мазно, стоейки близо до вратата, че ако дойде проверка, да избяга по най-бързия начин, а измамата да остане неразкрита. Слязох няколко спирки по-надолу, близо до мола покрай, който автобусът минава. След като си свърших работата там, отидох да спирката да чакам автобус от същата линия, но в обратна посока. 

Времето бе 19.00 часа, делничен ден. Други хора също чакаха. Минаха се повече от 20 минути и не се появи никакъв автобус, беше студено и всеки иска или не си хвана такси. Реших да си направя есксперимент, за да видя колко време ще ми е нужно, през зимата, да чакам докато пристигне автобус. След половин час много хора седяха, чакаха и след като видяха, че автобус няма да дойде си хващаха такси. Издържах до 80 минути, краката ми измръзнаха, треперех и въпреки това автобус не идваше. За да не рискувам със здравето, се наложи да хвана такси. Разбира се, платих една значима сума, за да стигна до другия край на града, където живея. Всичкото това чакане бе през делничен ден, представям си какво е да чакаш през почивните дни.

Написах тези неща, не за да Ви занимавам с мои проблеми, нито да привличам внимание, но преди всичко да разглася за неща, за които другите си мълчат. Проблем в градския транспорт има, но той не е единствен. Проблемите съществуват във всяка друга сфера на обществения ни живот, но докато си мълчим шайки разбойници ще грабят нас и нашата родина. Затова, българи, събудете се, борете се за правата и достойнството си, не мълчете иначе во веки ще ни мачкат, но не външните врагове, срещу които са се борили патриотите ни, а мутренските властници и техните неграмотни служители.



Още по темата: общо новини по темата: 360
16.11.2024 »
15.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
26.10.2024 »
12.10.2024 »
предишна страница [ 1/60 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Inna Lolova
премахни филтъра

+2
 
 
Благодаря ви за темата, защото отдавна се канех да ви пиша по този въпрос. Сигурна съм, че под думите ми биха се подписали стотици жители на кв. Прослав. От известно време насам кварталът е откъснат от света след 19 часа. Единствената връзка "със света" е таксиметровият траспорт и личният такъв. Маршрутна линия № 2 изобщо не я броя, защото, без да пестя емоциите си, ще кажа, че това е най-противната, нередовна и мърлява маршрутна линия в Пловдив. Но тя е друга тема. Проблемът е с градския транспорт. Интересно ми е, защо, след като кв. Прослав се води част от Район Западен на град Пловдив, защо след като плащаме данъци като жители на град Пловдив, не получаваме полагаемите ни се услуги, в частност - редовен и удобен градски транспорт? Защо последните коли по линии №15, 6, 222, 66 се движат към и от Прослав около 20 часа? Или ние, гражданите на Пловдив, нямаме право да посещаваме театър, да се срещаме с приятели, децата ни да посещават различни видове спорт след 19 часа? Явно така излиза, защото към Прослав след 20,15 няма автобуси. Няма да коментирам и това, че с промяна на маршрута на автобус №24 към едно от най-натоварените места на Пловдив - района на Сточна гара и Военна болница, нямаме НИКАКЪВ транспорт. Въпросът ми е, защо, след като сме уж пълноправни граждани на Пловдив, не ни третират като такива във всеки един случай?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: