Редовен читател на Plovdiv24.bg отново потърси редакцията ни с молба за изкаже за пореден своето възмущение. То е предизвикано от продължаващото масово паркиране в синя зона на автомобили със стикер за инвалиди. Проблемът е, че въпросните автомобили нон-стоп на улиците в центъра на града, без никой да ги таксува или потърси отговорност.
Публикуваме без редакторска намеса писмото, което ни изпрати читателят:
Колко време е необходимо на една администрация, да реши да спазва закона?
Уважаема редакция, битува един мит, че видиш ли, живеем в гражданско общество. Не веднъж Общината е упреквала пловдивчани в липса на гражданска позиция и хъс в подаването на сигнали към нея, като по този начин Те "не били уведомени за проблема“ и съответно не можели да вземат адекватни мерки. Всъщност да се активизира една администрация за да свърши някаква работа, вменена и по закон, се оказва мисия невъзможна.
Без обществен натиск от ангажирани медии като Вашата, това е "кауза пердута“. За жалост, понякога дори и медийният натиск не е достатъчен да пречупи упоритостта на администрацията, да не изпълнява законовите си задължения. На 25.11.20 г. публикувахте материал "Андрешко си мисли, че прецаква системата“ .
Към днешна дата, вече месец септември, почти година от първия материал, ОП отговарящо за "синя зона“, твърдо отказва да санкционира злоупотребяващите, които спират в обхвата на зоната и не заплащат такса за паркиране, поради факта, че слагат инвалиден стикер на таблото на автомобилите.
Към настоящия сигнал прилагам кратко видео, което илюстрира еманация на наглостта на псевдо инвалидите. В рамките на 25 метра от 7 паркирали коли, 5 са с инвалиден стикер. Колите са всеки ден там и стоят по цял ден. При въпроси към контрольорите, защо допускат това, отговорът винаги е един и същ, защото ръководството не е издало заповед. Излиза, че законът не е задължителен за спазване, той става задължителен за спазване само след заповед на ръководството (простете иронията ми).
В малкото каре, където се помещава управата на синя зона, ежедневно има повече от 30 бр. автомобили, които паркират целодневно, без да заплашат престой. Това няма как да не се набива на очи на ръководството. Във втория материал с една елементарна сметка се прогнозира, че загубата за една година, само от това малко каре при 24 спиращи автомобила, би била 138 240 лв.
Е, годината мина. Резултатът - спиращите безплатно чувствително са се увеличили. Задавам си реторичния въпрос: В София това възможно ли е да се случи? Отговорът знаем всички - НЕ! На 5-ата минута си закопчан със скоба.
Обаче информацията за "социалната политика на Пловдивската синя зона“, се разнесе и сред софиянци. Изобилстват коли със столична регистрация, които необезпокоявано си "айлячат“ по цял ден с поставен стикер на стъклото, без да заплащат за престоя. За капак се натресоха и безплатно паркиращите коли на "Спарк“. Сега се пуска обществена поръчка за над 3 000 000 лв. за нова методология на проверка дали има платена такса за паркиране. Защо? Какво ще промени това, ако няма "заповед“ за спазване на закона и заскобването на нарушителите. Тези пари ще са поредните изхарчени за нищо - тип "Индира“ .
Отново припомням основната функция на Сина зона, а именно: регулиране на потока на паркиране и осигуряване на по-голям достъп до места на живущите в такива зони, както и на хора с краткотрайно паркиране. Сега няма къде да спреш и да си платиш, заради постоянно пребиваващите "инвалиди“. Същото е положението и за местодомуващите в обхвата на зоната.
На последните общински сесии ставаме свидетели на яростни дебати относно намаляването на такси на бизнеси ограничени по повод Ковид кризата. Изтъкват се аргументи, че това ще ощети бюджета на Пловдив. В същият момент се допуска едно огромно разпиляване на общински финансов ресурс, чрез НЕ събиране на такси от платеното паркиране.
Предвид гореизложеното, моля да отправите следните питания към г-н Кмета Здравко Димитров:
Ще разпореди ли проверка, която да установи, колко коли приблизително паркират на ден в обхвата на Синя зона и не заплащат съответната такса за това и от там да се констатира каква е загубата за Общината Пловдив, за периода от 1 година, начиная първия сигнал публикуван във Вашата медия.
Ще разпореди ли на ръководството на ОП, НЕЗАБАВНО да укаже на контрольорите да изпълняват задълженията си и да прилагат закона еднакво спрямо всички граждани
Моля въпросът да е лично към г-н Димитров. Зам.-кметът Тодор Чонов вече отговори витиевато на предходния материал и нищо не се промени освен това, че псевдо инвалидите се увеличиха в пъти.
Моля да отправите и изрично питане към ръководството на ОП, защо не указва на контрольорите да санкционират хитреците. Да не би причината да е в това, че част от тях са общински служители?
В заключение: Идват поредните избори. Живущите в зоната са в пъти повече от "Андрешковците“. Доверие на избирателите се печели, чрез "работа, работа, работа“. Апелът ми към Г-н Димитров и ръководството на ОП е да спрат "хаоса“ в паркирането в Синя зона. Свършете си Вие работата, а мерилото за това дали сте се справили, ще видите на следващите избори.
С Уважение: Един обезверен съгражданин, на път да си вади инвалиден пропуск на името на баба му.