ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Читател: Пловдив може да се бори със снега и леда и без пясък!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:12 / 27.11.2011Коментари (19)8216
© Plovdiv24.bg
Plovdiv24.bg публикува гледната точна на наш читател, който споделя вижданията си относно наболелия проблем със снегопочистването и опесъчаването в Пловдив. Писмото е оставено почти без никаква редакторска намеса. Ето и текста му:

Какво е общото в зимното почистване на градовете Москва, Берлин, София и Пазарджик - в тези градове градските управи не разрешават ползването на пясък за системно посипване на улиците при снеговалеж и заледяване. 

В Москва се използват калциев хлорид на гранули и в разтвор, магнезиев хлорид, айсмелт (КХНМ), в Берлин сол и калциев хлорид, в София - сол, в Пазарджик - разтвор калциев хлорид. През 2008 г. общината в Пловдив експериментира с 20 тн гранули айсмелт (калциев натриев хлорид модифициран) за около 17000 лв. С наличната техника хората на "Чистота" не могат да дозират посипването в предписаните дози съобразно температурата на въздуха и метереологичната обстановка, в случая 10-50 грама/кв.м. Решението би следвало да бъде - закупуване или наемане на поне един разпръсквач с възможност за регулиране на дозата за посипване и навлажняване на солта (нов или употребяван). В пловдивски фирми имаше такива и новозакупени и модифицирани от фирмите машини. Такова решение нямаше. 

През 2009 г. в града се използваха вече 85 т. премелт (95% калциев хлорид) за около 60 000 лв. Разликата между двата препарата не е в цената (винаги при по-големи количества, цените ще са много по-ниски), а във възможностите, които те предоставят. Премелт може да се използва не само директно за посипване на уличните платна, а и в разтвор (така се борят със заледяването в Пазарджик) и за предварително навлажняване на солта преди посипване върху пътното платно (Берлин и болшинството европейски градове) или механично смесване. "Чистота" нямаше техника за предварително навлажняване. За механичното смесване (регламентирано от Агенция пътища за почистване на републиканска пътна мрежа) видимо се изискваха известни усилия, които никой не пожела да положи! Не се потърси и наличната такава техника в пловдивски фирми под наем. 

В резултат на всичко това през 2010 г. дойде и заключението за скъпо струващите препарати, които не се използват в 10-кратно по-ниски дози и прочие подобни. На тази база града масово се опесъчаваше и на вятъра отидоха изпитанията през 2008 и 2009 г. 

Сега, 2011 г. ние ще сме частично амнистирани - вместо 3:1 пясък/сол, улиците ще бъдат посипване "само" с 1:1 пясък/сол. А защо не поне само със сол? При температури до - 2 -3 градуса солта ще се справя, стига само да бъде посипана както трябва (нормална техника с дозиране).

В общината са специалистите планирали опитите през 2008 и 2009 година, те имат и информация как се води борба с поледицата и снега със съвременни средства, без пясък. Има и нов общински съвет, който може да реши сред кои градове да нареди нашия - тези с прахоляка всяка пролет или другите - чистите. 

Въпрос на воля за промяна на статуквото и желание за малко повече работа е създаването и изпълняването на работещ регламент за зимно поддържане улиците в Пловдив, който да реши въпроса със зимното почистване на града без масовото сега опесъчаване.



Още по темата: общо новини по темата: 339
09.04.2012 »
23.03.2012 »
19.03.2012 »
12.03.2012 »
06.03.2012 »
03.03.2012 »
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Пясъкът става на прах после и наистина е ужасен!!! Ама и солта не е работа... само ти ръждясва колата
+1
 
 
Няма какво повече да се каже. На мен ми омръзна всяка пролет да съм като в пустинна буря, и да дишам най-мръсния въздух в България.
+2
 
 
Разликата е че в Москва, Берлин и пр. народа може да си позволи нова кола на 2 - 3 години,тая химия прави желязото по колите силно корозиращо, вижте една кола внос от Германия прим. как бързо и избива ръжда и кола внос от по - топли страни с не толкова студени зими на които не им се налага позлването на тая химия...
0
 
 
Не съм компетентна и не искам да давам акъл без да разбирам особено ефекта и последиците, но в някои БГ градове има специални съдове, където хората изсипват сгура от печките през зимата и с това нещо се посипват улиците, доколкото съм чувала, е ефективно.
+7
 
 
лично съм ходил до г-н кошински и неговите замесници да презентирам машини и препарат безвреден за околната среда и хората .но нямаше резултат защото някой господа от общината ще си изгубят комисионните.и сега съм готов напълно безплатно с моя машина и мой препарат да демонстрирам пред тъпите общинари метода.цената с пясък и сол и метода ми излизат почти на една цена.имам доста опит с почистването на сняг и мога да твърдя че в Пловдив трудно се правят нови неща
България и Пловдив над всичко!
на 27.11.2011 г.
+5
 
 
Тук в Швейцария се използва едно като прах,което дори не се вижда с просто око,,,но в Бг едва ли скоро ще има подобна технология!!
0
 
 
Присъединявам се към коментарите преди мен. Все пак нека собствениците на кучета и котки да са наясно с тези солени разтвори. Ако някое от животинчетата е с наранена лапичка, солта може само да задълбочи проблема с раничката. За собствениците би било добре да "обуват" крачетата им с парцалчета или нещо друго подходящо за целта. А за хората е важно да се знае, че солта силно разяжда боята на обувките и частично повърхността, която обикновено е от изкуствена кожа. За собствениците на автомобили е добре да си мият по-често колите, за да премахнат солта от калниците, от дъното на колите и т.н. Солта е добър вариант за улиците, но...умната!
+6
 
 
Значи проблема не е, че препарата е страшно скъп, ами общината няма нужната техника за смесването му и последващата икономия и го хаби директно? Какво са 50 000 лв. за една зима при положение, че има паметници за 5 цифрени суми и проекти за милиони - една троха за общината :) Обаче ако им трябват и нови камиони, нещата загрубяват наистина, но това е инвестиция за следващите години. Друг е въпроса, че ако ползват пясък, напролет трябва да минават ударно с почистваща техника (през останалото време от годината също, че колкото и да говорят не мисля, че има редовни камиони-чистачки). Да не се чудим после защо като излезнем за 30 мин някъде и лъскавите черни обувки вече са матови както е целогодишно ... Та на този етап и 1:1 е оптимистичен старт за по-чист град, но пак оставя щафетата на чистачите през останалите сезони, които не смогват на мръсотията :)
+13
 
 
Абе то дано завали поне един път сняг,че аман от това унищожаване на природата - объркаха климата и не знам докъде ще ни докарат... Аз от по-миналата зима не помня в Пловдив сняг,който да е толкова много,че да трябва да се бори с него човек. Скоро може само на снимка да го гледаме /пази Боже/...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: