Читател алармира за нередовни автобуси на градския транспорт
На редакционната поща на Plovdiv24.bg получихме сигнал от наш читател за нередовността на движение на автобус №66. Автобусната линия е с маршрут от кв. "Прослав" до жк "Тракия" А12 и обратно, а фирмата, която обслужва линията, е "Грация". Ето думите на читателката:
"Искам да изпратя сигнал относно нередовността на автобусна линия 66, която ползвам вече седма година ежедневно. Ползвам линията от спирката в подлеза на пощата и слизам пред "Преспите" в кв. Изгрев, респективно и като се връщам от работа. Вторник сутрин вместо на 8 минути автобусите се движеха на 28 минути и поради липсата на автобус закъснях за работа.
Това се случва не веднъж и в пиковете часове, когато човек отива на работа или се прибира, има недостиг на автобуси. Резултатът е висене по спирките на студено, докато те брули вятъра.
Не мога да разбера, след като няма достатъчно автобуси и не могат да си покрият линията по графика, който е одобрен от общината, защо фирмата или пък общината не направи нещо за обслужването на работещите граждани, които ползват тази
линия за отиване на работа и прибиране!? Освен това тези коли са най-стари, най-грозни и вътре като се качи човек винаги се опушва от изгорелите газове, които влизат вътре и обгазяват пътниците. Междувременно искам да ви напомня, че седма година пътувам за и от работа и недоумявам някой от общината не контролира ли обслужването на пътниците от тази фирма. Много пъти съм искала да се обадя да съобщя за нередност, но никъде в автобуса няма телефони посочени за тази цел.
Аз живея в Пловдив, работя в Пловдив и плащам данъци на Пловдив и заради това смятам, че най-малкото, което Пловдив може да направи за работещите, които ползват градския транспорт, е той да бъде редовен и с нормални човешки условия за пътуване".
След този сигнал репортер на сайта веднага се свърза с фирмата, която обслужва автобусната линия. Благой Аврамов, ръководител "Транспорт" във фирма "Грация", обясни, че много рядко се стига до закъснения на автобусните коли. Ако все пак има такива, те се дължат на авария или на задръстванията.
"Автобусите са снабдени с GPS-и, които отразяват закъсненията, ако има такива. В момента се движим по разписание. А в пиковите часове се получават закъснения от 5 до 10 минути, защото самият трафик е много натоварен. В задръстванията попадаме не само ние, а всички автомобили", обясни Аврамов.
Попитахме представителя на транспортната фирма дали са подготвени за зимните условия и как се осъществява движението. А Аврамов подчерта, че автобусите на фирма "Грация" са оборудвани за зимните условия.