От там реших, че е добре да апелирам за превантивни мерки от страна на Община Пловдив. Тъй като считам вашата медия за много популярна и четена от гражданите на Пловдив си мисля, че би било добре да се даде гласност за това дали моторни превозни средства имат предимство при пресичане на велоалеи. В тази връзка Ви изпращам и пълния текст на апела си към община Пловдив:
"Здравейте! Повод за обръщението ми са зоните където двупосочни велоалеи се пресичат от второстепенни улици. Факт е както и самия кмет г-н
Иван Тотев сподели в свое интервю, че шофьорите в Пловдив все още нямат навик да се оглеждат надясно при излизане на път с предимство.
Откровението бе по повод, че той самия е изпадал в ситуация при която едва не е предизвикал ПТП с велосипедист. При коментар в публикация бе изразено становище, че там, където свършват велоалеите, има маркировка с надпис STOP, което виждате ли означавало, че автомобилите излизащи от улици без предимство имали такова пред велосипедистите.
Това влиза в естествено противоречие както при налични пътни знаци STOP за излизащите от такива улици, така и с правилото за дясно стоящите. Нелогично е при идентични позиции пешеходец да бъде с предимство пред автомобил, а велосипедист да не бъде.
Конкретно по отношение на:
Поставяне на предупредителни знаци за повишаване вниманието на шофьорите към велосипедистите е добре да се поставят предупредителни знаци:
- За шофьорите, завиващи от бул."Гоце Делчев" към второстепенните улици - да се укаже, че ще пресекат двупосочна велосипедна алея. Това е необходимо, за да се огледат и дадат предимство на велосипедистите, които се движат по-бързо от пешеходците.
- За шофьорите, идващи от второстепенните улици към булеварда - да се укаже пресичането на двупосочна велоалея, за да очакват появата на велосипедисти и отдясно. Също препоръчваме да се постави знак стоп, за да подсеща шофьорите да пропуснат пешеходците и велосипедистите, както и да оставят място за тяхното преминаване, ако се наложи няколко коли да изчакват включване в булеварда.
Пресичане на второстепенните улици
Добра практика при пресичането на улици от второстепенната улична мрежа,е те да бъдат задигнати при тротоара и велоалеята, а настилките на тротоара и велоалеята да се продължат през улицата. По този начин вниманието на шофьорите към велосипедистите и пешеходците ще бъде повишено и ще предполага тяхното предимство пред автомобилите.
Считам, че в това отношение може да се предприемат нужните мерки с оглед превенция на ПТП-а. Аз самият едва не станах потърпевш от не внимаващ шофьор излизащ от второстепенна улица и съсредоточен единствено върху възможността да се вмъкне в потока автомобили по бул. "България". Благодаря за вниманието!"