ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Читатели разкостиха градския транспорт в Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:41 / 04.04.2024Коментари (4)8584
© Plovdiv24.bg
Поредни сигнали от читатели на Plovdiv24.bg за нарушения на транспортните фирми в Пловдив получихме на редакционната поща. Основните проблеми, които се изтъкват, са наличието на малки автобуси в мрежата и неспазване на разписанията от превозвачите. Ето какво пишат читателите:

"Здравейте. От много време фирма "Меритранс" нарушава договора с общината и пуска малки автобуси по линии 4, 10, 22 и 93. Тези линии по договор трябва да се обслужват от големи автобуси евро 6, ама вместо това вървят малки автобуси с двигател евро 5 по тези линии. За съжаление от фирмата лъжат, че пускат малки автобуси, когато имат развалени автобуси. Това не е вярно - от много време пускат малки автобуси ежедневно по наряд.".

"Здравейте, уважаема медия. Бих искал да обърна внимание за това,че по автобусните линии 4, 10, 22 и 93 се пускат малки автобуси, които не отговарят на условията. В договора с община Пловдив изрично е споменато, че трябва да се пускат само големи автобуси с двигател евро 6. От фирмата се оправдават,че има развалени автобуси, но това е лъжа, защото малките автобуси ги пускат ежедневно още от 2021 г. по 93, а по 4 и 10 от октомври 2023 г.

Освен малките автобуси по тези линии, има и други проблеми - например фирмите "Автобусни Превози Пловдив" и "Автотранс Чолаков" доставиха автобуси втора употреба, които са с двигател евро 5, а според договорите от 2018 и 2021 трябва да се пускат само автобуси с двигател евро 6. Фирма "Хеброс бус" многократно е била глобявана, заради това че пуска автобуси с по-стари двигатели, а в същото време другите превозвачи докараха точно такива автобуси.

По линиите 15, 17, 21 и 113 често се пропускат курсове, главно по 17 и 113, но понякога се случва и на 15 и 21. Да не говорим за лошото техническо състояние на автобусите - имат проблем с двигателите и са много шумни, а някои от тези автобуси са и мръсни.".

"Здравейте. Искам да споделя проблем, който касае градският ни транспорт от много време и е свързан с нарушенията на транспортната фирма "Хеброс бус". Често се публикува в медийното пространство, че въпросната фирма често не си спазва редовните разписания по градските и междуградските линии, както и че не спазва договорните си отношения с Община Пловдив.

Но самата истина е, че не само този превозвач не си ги спазва, а и също другите, но общината си затваря очите за техните нарушения. За най-ярък пример са фирмата "Автотранс-2000" и останалите фирми, които са собственост на превозвача Петко Ангелов.

При "Автотранс-2000" посочвам няколко проблема, които са в пълно нарушение:

1. Неспазването на разписанията по линия №17, както и донякъде по линии №15 и 113.

2. Пускането на автобуси, които са без климатична система, както и със стнадарт евро 5 по линии от договорите, подписани през 2018 и 2021г., при които изрично е подвърдено от общината, че трябва да се обслужват с евро 6 автобуси.

При най-големият превозвач Петко Ангелов нарушенията му са индентични, както и с останалите превозвачи, но тук могат да се определят като скандални. Ето едни от тях:

По линия №93, която е поел преди 4 години, по нея изрично е записано в договора от 2021г., че трябва да се обслужва с автобуси евро 6 и над 70 места, т.е. "щъкрелите" да нямат никакво участие в подвижния състав на въпросната линия, но си се движат въпросните малки автобуси.

Същата ситуация е и с линиите 4, 10 и 22, като по линия №22 през почивните дни се движат същите автобуси от този тип. Само единствено по линии 12 и 24 се спазва горе-долу въпросния договор, като изключим че по линия №24 пак се пускат въпросните "щъркели". И още - някой път въпросният превозвач си позволява да пуска автобуси с по-нискък екологичен клас от възложеното по договора.

Да не говоря и за отношението от повечето му негови служители във фирмите му, особено за един ръководител на един от неговите гаражи, който се държи нагло и безцеремонно към пътниците, като че ли все едно са му трън в очите, а и също този облужва линиите на въпросния превозвач, без линия №12, която се обслужва от друг негов гараж.

Също често превозвачът се оправдава, че имат развалени автобуси, а това е пълна лъжа, тъй като не може да има постоянно такива за 3 години, а и да не говоря, че се оправдават с липса на пътници. Щом е записано в договора, че трябва с такива автобуси да се обслужва една определена линия, трябва да се спазва, защото най-потърпевши са гражданите, тъй-като вярват, че ще стане това, а съвсем друго получават. А и другото е, че едно нарушаване на договор си е чисто газене на закона!

Искам чрез вашата медия да се обърна към кмета на града - Костадин Димитров, зам.-кметът по транспорт - Савина Петкова и директорът на "Организация и контрол по транспорта" Георги Стоилов с този коментар: "Ако защитавате интересите на хората, които им обещахте, не санкционирайте само един единствен превозвач, а санкционирайте всички!'

И особено към зам.-кметът по транспорт - Савина Петкова: "щом във ваша предизборна кампания сте обещали на хората, че ще махнете "щъркелите", ето ви описаните проблеми в тази статия.".

Коментърът на директора на ОП "ОКТ" Георги Стоилов

"Несъстоятелни са твърденията за липса на контрол. Следим всички и наказваме всички, които не изпълняват договорните си задължения. Предвид натоварения трафик и прехвърлянето на линии почти всички оператори имат проблеми, но при двама от тях са доста сериозни. Водим постоянни разговори, за да се подобри качеството на предлаганата транспортна услуга".


Още по темата: общо новини по темата: 1112
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Не се притеснявайте, нали преди няколко месеца кмета се вози на автобус и пое ангажимент да се справи с нередовното обслужване на линиите. Също така каза как на регулярните си срещи с превозвачите всеки път ги приканвал да спазват договорите си. Ако погледнете последните три мандата на ГЕРБ в Пловдив ще придобиете представа какво ще е качеството на градския транспорт в края и на този мандат.
+1
 
 
Когато до 1-2 години се завършат огромните жилищни комплекси, В Пловдив няма да може да се движи нищо! Без адекватен градски транспорт този град ще спре , а това в момента е пълна пародия на транспорт. Сутрин влизат десетки хиляди автомобили от околностите а хорат в града разчитат на автомобили заради липсата на градски транспорт. Трябват,ленти само за автобиси и буферни паркинги а редовни линии да обслужват съседните села .
+1
 
 
Оня мухльо тотев откак беше няма транспорт
0
 
 
А какво да кажем за 1-цата, която в уикендите върви на 40 минути и вътре хората се тъпчат като сардели в консерва до припадане?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: