Поредни сигнали от читатели на
Plovdiv24.bg за нарушения на транспортните фирми в Пловдив получихме на редакционната поща. Основните проблеми, които се изтъкват, са наличието на малки автобуси в мрежата и неспазване на разписанията от превозвачите. Ето какво пишат читателите:
"Здравейте. От много време фирма "Меритранс" нарушава договора с общината и пуска малки автобуси по линии 4, 10, 22 и 93. Тези линии по договор трябва да се обслужват от големи автобуси евро 6, ама вместо това вървят малки автобуси с двигател евро 5 по тези линии. За съжаление от фирмата лъжат, че пускат малки автобуси, когато имат развалени автобуси. Това не е вярно - от много време пускат малки автобуси ежедневно по наряд.".
"Здравейте, уважаема медия. Бих искал да обърна внимание за това,че по автобусните линии 4, 10, 22 и 93 се пускат малки автобуси, които не отговарят на условията. В договора с община Пловдив изрично е споменато, че трябва да се пускат само големи автобуси с двигател евро 6. От фирмата се оправдават,че има развалени автобуси, но това е лъжа, защото малките автобуси ги пускат ежедневно още от 2021 г. по 93, а по 4 и 10 от октомври 2023 г.
Освен малките автобуси по тези линии, има и други проблеми - например фирмите "Автобусни Превози Пловдив" и "Автотранс Чолаков" доставиха автобуси втора употреба, които са с двигател евро 5, а според договорите от 2018 и 2021 трябва да се пускат само автобуси с двигател евро 6. Фирма "Хеброс бус" многократно е била глобявана, заради това че пуска автобуси с по-стари двигатели, а в същото време другите превозвачи докараха точно такива автобуси.
По линиите 15, 17, 21 и 113 често се пропускат курсове, главно по 17 и 113, но понякога се случва и на 15 и 21. Да не говорим за лошото техническо състояние на автобусите - имат проблем с двигателите и са много шумни, а някои от тези автобуси са и мръсни.".
"Здравейте. Искам да споделя проблем, който касае градският ни транспорт от много време и е свързан с нарушенията на транспортната фирма "Хеброс бус". Често се публикува в медийното пространство, че въпросната фирма често не си спазва редовните разписания по градските и междуградските линии, както и че не спазва договорните си отношения с Община Пловдив.
Но самата истина е, че не само този превозвач не си ги спазва, а и също другите, но общината си затваря очите за техните нарушения. За най-ярък пример са фирмата "Автотранс-2000" и останалите фирми, които са собственост на превозвача Петко Ангелов.
При "Автотранс-2000" посочвам няколко проблема, които са в пълно нарушение:
1. Неспазването на разписанията по линия №17, както и донякъде по линии №15 и 113.
2. Пускането на автобуси, които са без климатична система, както и със стнадарт евро 5 по линии от договорите, подписани през 2018 и 2021г., при които изрично е подвърдено от общината, че трябва да се обслужват с евро 6 автобуси.
При най-големият превозвач Петко Ангелов нарушенията му са индентични, както и с останалите превозвачи, но тук могат да се определят като скандални. Ето едни от тях:
По линия №93, която е поел преди 4 години, по нея изрично е записано в договора от 2021г., че трябва да се обслужва с автобуси евро 6 и над 70 места, т.е. "щъкрелите" да нямат никакво участие в подвижния състав на въпросната линия, но си се движат въпросните малки автобуси.
Същата ситуация е и с линиите 4, 10 и 22, като по линия №22 през почивните дни се движат същите автобуси от този тип. Само единствено по линии 12 и 24 се спазва горе-долу въпросния договор, като изключим че по линия №24 пак се пускат въпросните "щъркели". И още - някой път въпросният превозвач си позволява да пуска автобуси с по-нискък екологичен клас от възложеното по договора.
Да не говоря и за отношението от повечето му негови служители във фирмите му, особено за един ръководител на един от неговите гаражи, който се държи нагло и безцеремонно към пътниците, като че ли все едно са му трън в очите, а и също този облужва линиите на въпросния превозвач, без линия №12, която се обслужва от друг негов гараж.
Също често превозвачът се оправдава, че имат развалени автобуси, а това е пълна лъжа, тъй като не може да има постоянно такива за 3 години, а и да не говоря, че се оправдават с липса на пътници. Щом е записано в договора, че трябва с такива автобуси да се обслужва една определена линия, трябва да се спазва, защото най-потърпевши са гражданите, тъй-като вярват, че ще стане това, а съвсем друго получават. А и другото е, че едно нарушаване на договор си е чисто газене на закона!
Искам чрез вашата медия да се обърна към кмета на града -
Костадин Димитров, зам.-кметът по транспорт -
Савина Петкова и директорът на "Организация и контрол по транспорта"
Георги Стоилов с този коментар: "Ако защитавате интересите на хората, които им обещахте, не санкционирайте само един единствен превозвач, а санкционирайте всички!'
И особено към зам.-кметът по транспорт -
Савина Петкова: "щом във ваша предизборна кампания сте обещали на хората, че ще махнете "щъркелите", ето ви описаните проблеми в тази статия.".
Коментърът на директора на ОП "ОКТ" Георги Стоилов: "Несъстоятелни са твърденията за липса на контрол. Следим всички и наказваме всички, които не изпълняват договорните си задължения. Предвид натоварения трафик и прехвърлянето на линии почти всички оператори имат проблеми, но при двама от тях са доста сериозни. Водим постоянни разговори, за да се подобри качеството на предлаганата транспортна услуга".