Сред основните проекти, които трябва задължително да бъдат продължени от следващия кмет на Пловдив, според Чомаков е управление на пътната инфраструктура, за което Общината изтегли 50 милиона лева заем. С тях се извършва ремонт и реконструкция на повече от 200 улици, а това е само една трета от целия проект.
Вторият проект, който трябва да бъде продължен от следващия управник на града, е разширяване на територията на Пловдив с присъединяване на общините „Марица" и „Родопи", смята Чомаков. Според него въпреки забавянето този проект ще се реализира, защото и двете общини нямат потенциал за да съществуват самостоятелно и са били изкуствено отделени от Пловдив през 1987 година, а след това са били нароени още самостоятелни общини като Куклен, Кричим и Стамболийски.
Транспортната схема на града трябва да бъде напълно променена, за да се реши проблемът с паркирането и със задръстванията. За това е нужно да се организира международен конкурс за изготвяне на проект за нова транспортна схема на Пловдив, счита Иван Чомаков.
Екозаводът край Шишманци ще бъде завършен и пуснат в експлоатация, а забавянето му идва от промяна в нормативната уредба, разясни кметът на Пловдив. Досега фирмата-оператор на завода е трябвало да извади комплексно разрешително от екоминистерството, но след измененията в закона собственикът на преработващото предприятие, в случая Община Пловдив, трябва да извърши процедурата за издаване на разрешително и ние правим каквото е нужно за това, обясни Чомаков.
Още по темата (518): | |