"Готино е младите да помагат на младите да поемат топката и да се погрижат за собствения си живот" - така Дидо от D2 обясни включването на групата в националната информационна кампания за профилактика на сексуално предавани инфекции U ChOOse на пловдивската пресконференция днес, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
D2, които са музикални посланици на кампанията и направиха специален клип, са готови да свирят и пеят довечера не само предвидения един час, а два, три, четири, пет... Купонът, според Дидо, не е за изпускане. Започва в 18,30 ч. в двора на Математическата гимназия, където следобед се проведе интерактивна обучителна среща.
"Като хора, които лично са изпитали болката и страданието, полагаме усилия децата да разберат, че здравето е тяхна лична отговорност още отсега, че голяма част от тежките заболявания се дължат на предаваните по полов път инфекции", разказа председателят на Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания Евгения Адърска.
"Това е първата подобна кампания с участието на онколози. Тай като нашите пациенти са обикновено в по-зряла възраст, за нас е безкрайна радост сега да работим със 17-18 годишните и да им говорим за превенция - какво да направят, за да не ни станат един ден пациенти", съобщи д-р Желязко Арабаджиев от клуб "Млад онколог".
Подкрепа на кампанията оказва и общината. Заместник-кметът Александър Константинов обеща непрекъснато да разширяване на контактите с пациентските и други неправителствени организации. В трудното време на криза, когато той обикновено ставал лошия общински вестител за орязани направления по поликлиниките, щял да търси в лицето на гражданските организации медиатор между пациентите и институциите. Офис в Пловдив предстои да открие Националното Сдружение на пациентските организации.
Този браузър не поддържа видео елемента.
Специално създадения за кампанията видеоклип може да чуете от приложения файл