Всеки път когато се повдигне темата за тролейбусния транспорт, се намира една огромна група негови защитници, които сипят обвинения и заплахи срещу всеки, който се опълчи срещу този тип транспорт. Дали го правят от заблуда или с користни цели, няма значение.
Истината е, че по принцип този транспорт е най-екологичният. По-болезнената истина е обаче, че в Пловдив състоянието му е такова, че той повече вреди на природата, отколкото да е полезен.
Тролейбусният транспорт в Пловдив се движи изключително бавно, а грохналите тролеи предизвикват невероятни задръствания по кръстовищата, което "помага" автомобилите да отделят много повече вредни газове, отколкото ако преминават безпрепятствено през кръстовищата.
За бавния и задръстващ тролейбусен транспорт спомага и трагичното състояние на контактната мрежа, която освен, че пречи на самите тролеи, е провиснала и създава предпоставки за тежки инциденти, какъвто вече се случи. Тази контактна мрежа е собственост на "Градски транспорт" АД, дружество приватизирано от "червения колос" Ангел Батаклиев и което се радваше на странен комфорт в стария общински съвет, въпреки, че не изпълнява приватизационния си договор.
Тролейбусите не изпълняват курсовете си!
Всичко изложено по-горе, е напълно достатъчно за непредубедения читател, за да му стане ясно, че тролейбусният транспорт в Пловдив практически не функционира и нанася сериозни вреди на трафика и екологията в града. За съжаление проблемите вече, не се ограничават с трафика и екологията. Проблемите с контактната мрежа са ежедневие и бе въпрос на време да се стигне до трагичен инцидент.
Естествено собственикът на "Градски транспорт" АД трябва да излезе и да понесе вината си. Не само за този инцидент, а за състоянието на фирмата като цяло. Ясно е, че тролейбусният транспорт в Пловдив крета и е въпрос на време да бъде ликвидиран, което е по-доброто решение в този му вид. Лошото е, че същата фирма изпъл
АНКЕТА: Трябва ли провисналата контактна мрежа в Пловдив да се премахне и тролейбусният транспорт в този му вид да се ликвидира? Да Не |